Saturday, June 28, 2014

Mediterrán spagetti

mediterranean_tomato_pasta
Teljes kiőrlésű tönkölyspagetti pikáns paradicsomszósszal

Kell hozzá:
tönkölylisztes spagetti (teljes kiőrlésű)
450 ml sűrű paradicsomlé (passata rustica)
3/4 csésze száraz sóban pácolt fekete olajbogyó (marokkói beldi)
1 csésze napon aszalt paradicsom
2 kisebb cukkini
1 kis fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
kakukkfű, oregánó, rozmaring
őrölt kumin, gyömbér, kurkuma
olívaolaj

A vöröshagymát apróra felkockáztam, majd kevés olívaolajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a fokhagymát, átpirítottam. Felöntöttem kevés paradicsomlével, majd bormixerrel pürésítettem. Hozzáöntöttem a maradék paradicsomlevet. Beletettem a felkarikázott cukkinit, a kimagozott olajbogyót, a vastagabb csíkokra vágott aszalt paradicsomot. Fűszereztem, átrottyantottam, majd alacsony hőfokon 5-7 percig gyöngyöztettem. Teljes kiőrlésű spagettitésztával tálaltam. Jó étvágyat!

No comments: