Tuesday, August 23, 2011

Gyümölcsös joghurt

fresh-fruit-yoghurt
A bolti gyümölcsjoghurtot évek óta kerülöm. Meg van már hat vagy hét éve is, hogy meg sem állok előttük, mert műanyag ízük van, mert túl cukrosak, mert az is van bennük, aminek keresni valója sem lenne. Volt idő, amikor a Glenilen Farm gyümölcsös joghurtjait ízlelgettem (egyujjnyi gyümölcsréteg probiotikus natúr joghurt alatt), de ez is túl édesnek bizonyult.

Natúr (legtöbbször organic), probiotikus joghurtot tartok csak itthon. Hetente egy vagy két 500 g-os fogy el. Főzök is vele (csirkepaprikás, csirkeszárny, csirkecomb), salátára is kerül, de desszertnek is szívesen fogyaszom mazsolával, banánnal, vagy épp friss málnával, konyakkal is bolondíthetó és fagylaltba is kiváló.

Lehet egy reggeli, lehet egy könnyű desszert, hozzáadott cukor nélkül. Egy magas pohár aljára egy-egy kekszet (McVitie's Digestive) morzsoltam, friss málnát, szamócát és fekete áfonyát halmoztam rá, majd nyakon öntöttem a probiotikus natúr joghurttal (tipp: probiotikumok), végül meghintettem még egy kevés kekszmorzsával, gyümölccsel díszítettem. Gyümölcsjoghurtért nem járunk már boltba!!

fresh-fruit-yoghurt-just-finished

10 comments:

Mrita said...

Nagyon jó ötlet. Én házilag készítek joghurtot és gyümölcs joghurtot is, mert tudom mit teszek bele.

Erika said...

Ma én is hasonlót reggeliztem, szederrel. Házi natúr joghurt, semmi extra adalék, csak friss gyümölcs. Igazad van, hogy nem veszel bolti vackot! Horror mi van bennük és reklámozzák kicsiknek-nagyoknak....Legújabb tanulmányok szerint a Danone-os változat függőséget is okozhat gyerekeknek...

Éva said...

Ahogy ránéztem a képedre nyeltem nagyokat, nagyon guszta szívesen mondanám hogy de jó lenne?:) De úgy sem kínálsz meg!:(

Anazar said...

Mrita, ez lényeg, tudod mi van benne ;-) Home made is the best!!

Erika, mert sajnos nem az a lényeg, hogy egészséges legyen, hanem, hogy fogyjon!! Melyik anyuka venné meg azt a gyümölcsjoghurtot, amelyiknek nem elég szép a színe, vagy nem elég édes?!?

Éva, dehogy nem! Hányszor mondtam már, hogy vendégül látlak, amit csak megkívánsz ;-)))

marisz57 said...

Szóval , nekem azonnal indulnom kell valahova, és félek, hogy elkések. De... Megláttam ezt a gyönyörűséget és nem hagyhatom szó nélkül! Nálunk is a házi joghurt a nyerő!

Anazar said...

Marisz57, köszönöm. Vesszen a bolti!!

Eszter said...

Húúú, de nagyon jó!

Zsani said...

Nagyon jól néz ki! Gyümölcsjoghurtot már mi sem veszünk boltban, mióta elolvastam, hogy hány százalék gyümölcs is van benne.:)

Anazar said...

Köszönöm Csupa Csoki! Az ám, hol a gyümölcs a hagyományos boltiban?!? Gyümölcs helyett nesze neked cukor, meg egy kis színezék ;-)

Moha said...

Nagyon guszták! Én is itthon gyártom, úgy az igazi:))