Tuesday, January 17, 2012

Csokoládés-mogyorós zabkásapuding

chocolate-hazelnut-porridge-cream
Étcsokoládés, pirított mogyorós, tejszínes...
Bársonyos zabkása, hozzáadott cukor nélkül!

A múltkori Málnás zabkásapuding után, még aznap megfogalmazódott egy csokoládés változat. Nem is váratott sokat magára. A várakozásaimat messzel felülmúlta, letaszítva a Donegal Oatmeal Cream-et a trónról.

Hozzávalók (2 személyre):
400 ml teljes tej (whole milk)
200 ml tejszín (double cream)
fél csésze zabpehely (porridge oat)
csipet só
80 g étcsokoládé (52%)
fél csésze mogyoró (hazelnut)


Nestle-Dessert-Noir
A tejet lassan felforraltam, lehúztam a tűzről, beleöntöttem a zabpelyhet, hozzáadtam a csipet sót, és fedővel letakarva 10 percet pihentettem.

A mogyorót késsel durvára aprítottam, majd száraz serpenyőben enyhén megpirítottam.

A megázott zabpelyhet alacsony lángon felforraltam, folyamatos kevergetés mellett vékonyan belecsorgattam a tejszínt. Kevergetve 6-8 percig főztem, majd lehúztam a tűzről, és a felét átöntöttem egy másik lábasba, amit fedővel letakartam.

A megmaradt fele zabkásába beleszórtam a késsel felaprított étcsokoládét, a forró krémtől már olvadt is. Alaposan elkevertem, majd beleszórtam a pirított mogyorót. Átkavartam. Csak úgy illatozott!

Egy-egy magas pohár aljára kanalaztam a csokoládés-mogyorós zabkása felét, erre került a tejszínes, rá pedig a csokoládés-mogyorós maradéka. A tetejét egy-két ek. tejszínessel, kevés reszelt csokoládéval és pár pirított mogyoróval díszítettem. Színtiszta bűnbeesés!!

chocolate-hazelnut-oatmeal-cream
[i] A zabpehely komplex szénhidrátokban és vízben oldódó rostokban gazdag, amely a lassabb emésztés támogatja (tovább maradsz telítve, később éhezel meg), ezáltal stabilizálja a vér-glükóz szintet.

9 comments:

Éva said...

Nagyon guszta , de még jobb lenne ha itt lenne előttem! Finom lehet!Éppen most láttam trollanyu blogján egy hasonló édességet amit szintén megcsodáltam.

Emi said...

Bűnbeesés a javából! Szinte érzem azt a mennyei illatot:) Muszály lesz kipróbálni!

egycsipet said...

Ó, már a málnással is szemeztem, de ennek még a gondolata is kenterbe veri azt. Mogyoró és csoki is, mmmm! :)))

Jámborné Budai Mónika said...

Nagyon guszta kifogom próbálni!

Kati said...

Hát annyira ínycsiklandó a leírásod, meg a fotó is, hogy legszívesebben most rögtön elkészíteném, ha lenne itthon zabpelyhem, de sajna nincs:)

trollanyu said...

Fantasztikus lehet:) Nem tudom meddig lehet ezt még fokozni:) Nekem is rengeteg ötletem van már:)

Petra said...

Oda vagyok meg vissza! Micsoda remek ötlet. Végre egészséges édességet is találni valahol. :)

Roza said...

Hú, igazán figyelemre méltó!:)
Csodás!:)

Anazar said...

Éva, köszönöm. Gyorsan elkészül, de még hamarabb fogy el! Trollanyut is én fertőztem meg a gyümölcsös porridge-kával, de szerintem ott ő sem áll meg, ugye Trollanyu ;-))

Emi, ha csak az illata, de az íze!! Nem fogod megbánni!

Egycsipet, a málnásat is ajánlom, de igen, ez a mogyoró-csokoládé, hát igen, MOGYORÓ-CSOKOLÁDÉ!!!

Mónika, köszönöm. Vigyázat, rabul ejt!!

Kati, szerezz be zabpelyhet, és jöhet az elcsábulás, bűnbeesés, na meg a KÉREK MÉG ;-))

Trollanyu, o-ho-hogyne lehetne fokozni, bár ennél a változatnál most elidőzök kettőt-hármat, tizenhármat :-D))

Petra, azért csokoládé meg tejszín... de hozzáadott kutyagumik nélkül ;-)

Roza, köszönöm és ajánlom, melegen, langyosan, hűtőből, ha kitart odáig :-))