Sunday, January 01, 2012

Chilis kacsasült

roasted-duck-mango-chutney
A karácsonyi nagy sikerű narancsos kacsasült szilveszterre hangolva, chilivel és gyömbérrel fűszerezve került az asztalra.

Hozzávalók:
1 egész kacsa
2 nagyobb narancs friss leve
1 bő tk. őrölt gyömbér
1 csapott kk. őrölt fahéj
1 csapott kk. őrölt fűszerkömény
nagy szemű só, frissen őrölt bors
1-2-3 tk. chili-pehely (chili flakes)


A kacsát szétszedtem (szegény állat, ha látta volna, hogy milyen lesz az afterlife, inkább zsiráfnak született volna; ha mama látta volna a műveletet, biztos csóválta volna a fejét, hogy milyen gazdasszony vagyok; messze vagyok én még a szakszerű bontástól, de ha még megölni is nekem kellett volna, egészen biztosan maradnék a sárgarépánál), a részeket tűzálló tálba sorakoztattam és nyakon öntöttem a frissen facsart narancsok levével.

Elkészítettem a szilveszteri fűszerkeveréket: őrölt gyömbér, fahéj, fűszerkömény, frissen őrölt bors, majd alaposan megszórtam vele a húst. Meghintettem kevés nagy szemű sóval, és bőven megszórtam chili-pehellyel.

Alufóliával szorosan letakartam és 200-210 °C-ra előmelegített sütőben bő két órán át sütöttem. A narancs levében főtt/párolódott, majd pirult kacsahús illatos, omlós, puha, szaftos lett, a chilitől és gyömbértől pedig pikánsan tüzes.

Grillezett paradicsommal és mango chutney-val kínáltam.

No comments: