Friday, January 27, 2012

Tejes 'tejfeles csirke'

modern-chicken-paprikash
Tejben főtt omlós csirkecomb-falatok tejföllel habarva,
avagy ízesebb, szaforsabb, praktikusabb tejfeles csirke

Finom, gyerekkori 'tejfeles csirke', makarónival! A hús sosem érdekelt benne túlzottan, ellenben a szaftja, a finom, selymes, bő lágy szaft, ahogy megbújik a makaróni tészta üregében, zamatossá téve azt, maga a mama pompás főztjével teli gyerekkor.

Most is 'A Szaft' volt a lényeg. A csontos húst filére cseréltem a tejfölös habarást pedig tejjel gazdagítottam, és egy kevés majoránnával illatosítottam, ízesítettem.

Hozzávalók:
400 g filézett felsőcomb
1 nagy fej vöröshagyma
őrölt pirospaprika
só, frissen őrölt bors
1 db babérlevél
őrölt fűszerkömény
szárított majoránna
250 ml tej
250 ml tejföl


A vöröshagymát nagyon apróra felszeleteltem-daraboltam, majd kevés olívaolajon, lassú tűzön előbb megfonnyasztottam, majd világosra pirítottam.

A kisebb darabokra vágott csirkecombfilét a hagymára tettem, majd időnként kavargatva lepirítottam, csak hogy itt-ott megfogja a hús oldalát.

Lehúztam a tűzől, meghintettem őrölt pirospaprikával, átkavartam, megvártam, míg eloldódott, majd visszatettem a tűzre. Őrölt fűszerköménnyel, sóval, frissen őrölt borssal fűszereztem. Beletettem a babérlevelet, és meghintettem szárított majoránnával.

A tej harmadával felöntöttem, rátettem egy fedőt és hagytam finoman, lassan gyöngyözni. Amikor a tej java elfőtt, egy újabb harmadnyi tejet öntöttem rá, ezt is ugyanúgy finoman főztem, amíg be nem sűrűsödött. Végül a tej maradékát is ráöntöttem, finoman átforraltam, hagytam kicsit elfőni, majd belekevertem a tejfölt. Átforraltam, egy-két percig főztem és már készen is volt.

Illatos, omlós, bő szaft lett a végeredmény. Lisztet nem is tettem a tejfelhez (az íre eleve jó krémes), mert a hagyma-tej alapú szaft épp megfeleő sűrűséget biztosított. Hihetetlenül finom, gazdag szaftot kaptam! Pont, mint mamáé gyerekkoromban! Farfalle tésztával tálaltam.

Tipp: Mustáros-joghurtos csirkepaprikás, Kapros-tejfölös gomba

6 comments:

Csilla said...

Ez nagyon jól hangzik! Elmentem, még nem főztem tejben húst, ki fogom próbálni, köszi! :)

trollanyu said...

Nekem is nagyon tetszik, nem ettem még tejben főtt húst, csak tejben pácoltat.Látom majoranna is van benne, az egyik kedvenc fűszerem:)

Tiffanylda said...

Csorog a nyálam!;) Isteni lehet, mentettem, köszi!!!

Erika said...

Isteni lehet, én mondjuk csirkemellel készíteném, de tényleg, ahogy írtad a lényeg a szafton van:)

Erika said...

Nekem is az egyik kedvencem, pulykahúsból szoktam, de így tejjel még nem próbáltam,köszi az ötletet!:)

Anazar said...

Csilla, remek szaft-alapot adott neki a tej!

Trollanyu, igen, egy kevés majoránnával bolondítottam rajta ;-)

Tiffanylda, köszönöm. Majd számolja be hogy ízlett :-)

H.Erika és Erika, a combhúst azért válsztottam hozzá, hogy puhább, zsírosabb, szaftosabb legyen, jogy ne legyen olyan 'száraz', mint mellel vagy pulykából ;-)