Sunday, January 01, 2012

Sertés fasírtgyűrűk, lencsés Olivier saláta

pork-rings-with-olivier-salad
A szilveszteri fasírt idén is sütőben készült, mint a karácsonyi datolyás fasírtgolyók, és az Olivier saláta szintén vegetáriánus, ám lencsével gazdagított, Újévesre hangolva.

Olajban sütögetés helyett a fasírtot már legalább 7-8 éve sütőben sütöm, zsírpapíron vagy épp fánktepsiben, mint tavaly karácsonykor is.

A darált sertéshúst (500 g) befűszereztem: kevés só, frissen őrölt bors, pirospaprika, őrölt fűszerkömény, Vega-Mix, szárított petrezselyemzöld. Hozzáadtam a késes aprítóban finomra, enyhén krémesre darált nagy fej vöröshagymát, a fokhagymagerezdeket és a két szelet beáztatott, kinyomkodott ('lazító') áfonyás-pekános kenyeret (cranberry & toasted pecan baton). Végül pedig egy nagy tojással összefogtam. Fánktepsibe nyomkodtam és 190 °C-on készre sütöttem.

cranberry-and-pecan-nut-bread
A Olivier saláta (idén nem volt óhaj vinyigret-re) továbbra is húsmentesen ízlik jobban, hiszen húshoz készül köretnek: főtt krumpli, keményre főtt tojás, zöldborsó, savanyú uborka, főtt vörös lencse, az öntet pedig majonéz és natúr joghurt fele-fele, kevés só, frissen őrölt bors és 1 tk. angol mustár.

vegetarian-olivier-salad-no-meat

No comments: