Monday, January 23, 2012

Mézes sült banán

banana-pieces-fried-in-batter
A kínai Holdújéves 'Sárkány Éve menü' záróakkordja a mézes sült banán, a könnyű, gyors gyümölcsös desszert, ahol a tojás, a banán és a méz együtt muzsikálnak.

Hozzávalók:
2 db (érett, de nem puha) banán
1 db tojás
1 ek. kukoricakeményítő
csipet só
1 ek. liszt
méz
szőlőmagolaj


A közepes tojást felütöttem, majd villával felvertem, enyhén sóztam. A kukoricakeményítőt egy kevés vízzel elkevertem, majd lassan adagoltam hozzá a lisztet, csomómentesre dolgoztam, és a tojáshoz öntöttem. Elkevertem, letakartam és félretettem.

A banánoknak levágtam a két végét, majd rézsút bevagdostam héjastól. Középen szétnyitottam és kiszedtem a húsát, amit a tésztába (batter) forgattam.

banana-sliced-for-frying
Attól függően, hogy milyen vastag bundát akarunk a banánszeletek köré, a tészta lehet hígabb vagy sűrűbb. Én nem szeretem, ha a banán elveszlik a bundájában. Vékony bundával ízlik jobban, így híg tésztát készítek, ez kevesebb olajat is szív fel.

Egy kis nyeles lábasban egy-másfél ujjnyi szőlőmagolajat felhevítettem és egyesével beleraktam a bundás banánszeleteket. Mivel a kis nyeles lábas átmérője nem nagy, 10 cm mindössze, kevés olaj kell bele, épp csak félig ellepje a szeleteket. 5-6 darabjával sütöttem

Tipp: sütés előtt szezámmagba is bele lehet forgatni a bundás banánt, de akár a tésztába is keverhetünk belőle.

Pár perc alatt aranysárgára sütöttem, előbb az egyik oldalát, majd a másikat. Kiszedtem szűrőkére (konyhai parírtörlővel takart tányér is megfelel), lecsepegtettem, leitattam a felesleges olajat.

Tányérra raktam és megcsorgattam mézzel (akác, levendula, rozmaring, ami éppen van). Vigyázat, a puha banán a belsejében nagyon forró! Édes, tömény, de nagyon finom.

2 comments:

wanna said...

Tetszik! Szeretem a sült banánt, én eddig csak natúr sütöttem, nem bundában és utólag öntöttem rá olvasztott csokit. Ez is kitűnő ötlet.

Anazar said...

Wanna, huh, csokoládéval is remek lehet ám!!