Monday, January 16, 2012

Burgonyatortilla

tortilla-de-patatas
A mai Süne-menü második fogása a spanyol burgonyatortilla, vagyis tortilla de patatas. A hozzávalóiban egyszerű, ám laktató. Hétköznapi, gyors és tápláló. Melegen, hidegen fogyasztható falat.

Hozzávalók:
8 db kisebb burgonya
1 fej vöröshagyma
4 nagy méretű tojás
só, frissen őrölt bors
3 ek. olívaolaj


eggs-and-potatoes
A burgonyát meghámoztam, felszeleteltem, hideg vízzel átöblítettem és lecsepegtettem.

Egy vastag aljú serpenyőben kevés olívaolajat (2 ek.) hevítettem, rátettem a felkarikázott burgonyát és alacsony lángon, 6-8 percig sütöttem, épp csak addig amíg megpuhult, de nem kapott színt. Hozzátettem a felkarikázott vöröshagymát, óvatosan átforgattam és rátettem egy fedőt 2-3 percre, amíg a hagyma össze nem esett.

Lehúztam a tűzről és kiszedtem a hagymás burgonyát, lecsepegtettem a felesleges olajat.

A tojásokat felütöttem, sóztam, borsoztam, majd enyhén felvertem. Beletettem a langyosra fűlt hagymás burgonyát, átforgattam.

A vastag aljú serpenyőben felhevítettem a maradék 1 ek. olívaolajat. Ráöntöttem a tojásos burgonyát és alacsony hőfokon 6-8 percig sütöttem, amíg a tetején épp meg nem 'kötött' a tojás.

making-tortilla-de-patatas
Eddig gyönyörűen ment. Finoman illatozott a tortillám! Egy tányért tettem a serpenyő tetejére, hogy kifordítsam, de esze ágában sem volt elengedni a serpenyőt. A terv az volt, hogy a tányér segítségével megfordítom, majd visszacsúsztatom, hogy a másik oldala is süljön még 3-4 percet, de nagyon ragaszkodott a tojás a serpenyőhöz. Talpraesett háziasszony nem esik kétségbe! Kierőszakoltam a kényelmes serpenyőjéből, persze szétesett, és egy kerek formába igazgattam a darabokat, majd betoltam a grill alá.

Talán a serpenyő zománcozott borítása nem tetszhetett neki, bár nem lett volna szabad galibát okoznia!

Inspiration: The Mediterranean Table

No comments: