Thursday, August 18, 2011

Mákos túrógombóc

makos-turogomboc-dumplings
A diós túrógombóc kapcsán sedith, a 'Kalandok a konyhában' szerzője ültette el bennem a mákos túrógombóc gondolatát. Nem váratott sokat magára, elkészült. Ismét kanállal szaggattam (ez már azt hiszem így marad), de ezúttal lazítottam a tésztán. Elhagytam a lisztet és a korábbi 12 ek. gríz helyett csak 9 ek.-lal adtam a laza túróhoz. Az eredmény kiváló lett. Könnyű, lágy gombócok.

Túró, tojás, gríz, só, meg nyírfacukor és mák.

Az első adaghoz csak a mákot daráltam meg és a nyírfacukrot tálalás előtt kevertem bele. A második adagnál a mákot és a cukrot már együtt daráltam.

Nem is tudom, melyik a finomabb, a sima, a diós vagy ez a mákos változat...

makos-turogomboc-dumpling

11 comments:

Petra said...

Nagyon guszta. A túró-mák kombináció tetszik. Sokkal kevésbé kalóriadús, mint a zsemlemorzsába forgatott változat. Jó ötletet adtál. :)))

Vicuska said...

... és elindult a mák hódító útjára... Én nem darálnám, meghagynám eredeti identitásában, mert szeretem, ahogy a kis apró szemek roppannak a fogam alatt :)

sedith said...

Szóval elkészült!:) Örülök, hogy ízlett.:) Kipróbálhatod egész mákkal is, ahogy Vicuska ajánlotta, nekünk darálva ízlik jobban.:)

Anazar said...

Petra, köszönöm! Igazán illenek egymáshoz a túró meg a mák ;-)

Vicuska, a darált mákot is épp elég kifogselymezni, hát még az egész szeműt :-D)))) Darálva jobban kiadta az ízét.

Sedith, mi az hogy ízlett, nagyon finom volt!! És köszönöm a tippet ;-)

Ami said...

Nagyon jó ötlet! :)

trollanyu said...

Már a dióstól is elaléltam, de ez még istenibb lehet. Legalábbis egy mákimádónak:)

Gerdi said...

A diósat is most néztem meg, mindkettő nagyon jó ötlet a túrós gombóc változatossá tételéhez. Köszi! Legközelebb így készül!

Éva said...

Nagyon guszta, még nem ettem mákkal, de kifogom próbálni! Először mikor a képre néztem a gőzgombóc jutott eszembe !

Anazar said...

Ami, köszönöm, de az 'ötlet' shedit érdeme :-)

Trollanyu, úgy érted nekünk :-D)))

Gerdi, majd számolj be, hogy ízlett. Nekünk nagyon bejött :-)

Éva, igen, a kép alapján akár gőzönfőtt is lehetne ;-)

Kati said...

Az egyetemi éveim alatt, Kolozsváron a házinénim készített hasonló finom turógombócokat, igaz mák nélkül, de azóta se ettem olyan finomat.

Anazar said...

Kati, én a túrógombócot a szegedi menzákon ismertem meg (otthon a krumplis szilvásgombóc ment), nem voltam oda érte, de amióta én magam készítem, azóta még, még, még... ;-)