Wednesday, February 29, 2012

Spenótos rakott lazac

layered-spinach-salmon-bake
Az üde, zöld spenót és a finoman pink(es) lazac remek páros. Mindkettő visszafogott ízvilágú, egyik sem kiabálja túl a másikat, ezért remekül illenek egymáshoz. Sütőben sütöttem egybe a két szerelmest.

Hozzávalók (2 személyre):
240 g friss speót
200 g lazacfilé
3-4 db tojásnyi burgonya
2 db tojás
2 ek. tejföl
2 ek. frissen reszelt kemény Chedda sajt
só, frissen őrölt bors
szárított petrezselyemzöld
1 tk. Vega-Mix


A friss spenótleveleket átöblítettem, lecsepegtetem, majd egy vastag aljú serpenyőben, fedő alatt, egy-két ek. vízen megpároltam, röviden, épp csak összeesett. Kiszedtem.

A kockára vágott lazacfilét a spenót visszamaradt levén, fedő alatt 2-3 percig pároltam, épp csak elvesztette az élénk, nyers színét. Kiszedtem.

A hátramaradt lébe beletettem a vékonyra felkarikázott krumplit, enyhén sóztam, borsoztam, és fedő alatt félpuhára pároltam.

A tojást kézi habverővel felvertem, sóztam, borsoztam, meghintettem Vega-Mix-szel és szárított petrezselyemzölddel. Beletettem a tejfölt és a finomra reszelt sajtot. Alaposan elkevertem.

Egy kisebb tűzálló tál aljára leraktam a szeletelt burgonyát, ráterítettem a spenótot, megszórtam a lazacdarabokkal és ráöntöttem az ízesített felvert tojást.

200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam és 15-20 percig sütöttem.

spinach-salmon-bake
Tipp: Cukkinis rakott lazac, Mézes-vajas lazac, Halász pitéje,
Lazac-spenót-brie en croute, Grillezett teriyaki lazac;

8 comments:

Hobbychef said...

A lazac és a spenót tényleg jó párosítás. A tálaláskor én a krumplit hagytam volna alul.

Kati said...

De ínycsiklandó abban a szép kék tálban:)

Tündérkonyha said...

Na ebbe én is szerelmes lettem. Nagyon gusztán néz ki, és imádom a lazacot! Nagyon finom lehet így a spenóttal.

Édeskonyha said...

Húha, egészséges és finom is... gratulálok! :)

trollanyu said...

Pont a leges legkedvenceimet tetted bele, lazac és spenót, bármikor jöhet. Szuperul néz ki:)

Anazar said...

Hobbychef, de még milyen jó párosítás! A fejre állított szelet szerintem érdekesebb. A lazacos tetejét meg amúgy is láthatod a fel nem vágott, 'just out of the oven' képen ;-))

Kati, kedvelem azt a kis tálat, két személyre ideális :-)

Tündi, köszönöm. A lazac is imádja a spenótot ;-P

Édeskonyha, de még milyen finom! Köszönöm :-)

Trollanyu, akkor ebben is egyezik az ízlésünk! Köszönöm ;-)

Skolik Ágnes said...

Egyszer ettem ilyet valahol és nagyon ízlett. Ma rátaláltam erre a receptre...és ez még jobban ízlett.
Ami még szimpatikus, hogy gyakorlatilag két edényt kell utána mosogatni:-)

Anazar said...

Orulok, hogy izlett, Agnes. Egeszsegedre!
Szeretem a lazacot spenottal hazasitani, a rozsaszin meg a zold jol mutatnak egyutt. Meg persze a kevesebb mosogatast sem banja az ember lanya ;-))