Monday, September 13, 2010

Bárányragu (Lamb Casserole)

lamb-casserole
lamb-loin-chops-casserole Hozzávalók (2-4 személyre):
4 db báránygerinc (loin chops)
2 fej vöröshagyma
4-6 szál friss kakukkfű
2 gerezd fokhagyma
12 db diónyi újkrumpli
1 db friss füge
1 db zöldpaprika
1 kisebb cukkini
3-4 db koktélparadicsom
2 db kisebb sárgarépa
kis csokor petrezselyemzöld
fél zöldségkocka
só, bors, olívaolaj


Az egyik hagymát vékony szeletekre vágtam, majd 2 ek. olívaolajon megfonnyasztottam. Rátettem a csontos báránygerincet és 3-4 percig pirírottam. A kakukkfű leveleit ehúztam a szárról és a bárányra hintettem. Enyhén sóztam, borsoztam. Hozzáadtam az egészben hagyott krumplit, fokhagymát, a felezett apró paradicsomot, a negyedelt hagymát, fügét, zöldpaprikát, a nagyobb darabokban hagyott sárgarépát és a (kivájt belsejű) felkockázott cukkinit. Az egészet megszórtam frissen aprított petrezselyemzölddel, majd felöntöttem az 1-1,5 dl forró vízben feloldott zöldségkockával. Rátettem a fedőt és 2,5-3 órán át lassú tűzön főztem.

Tipp: Sem kavargatni, sem forgatgatni, rázogatni nem kell, a casserole csendben teszi a dolgát. Arra kell egyedül ügyelni, hogy alacson hőfokon legyen (nálam a 6 fokozatból az 1-en főtt).

No comments: