Thursday, September 16, 2010

Gyuvecs

Nevezhetném akár rizses lecsónak is, mert a gyuvecsnek (Đuveč, Ђувеч) is hagyma, paprika és paradicsom a fő alapanyaga (a rizs mellett), vagy 'balkáni ratatouille'-nak is hívhatnám, hiszen alapjában egy zöldségragu, aminek az összetétele vidékenként sokat változik. Az általam interpretált becsei, húsmentes változat:

Hozzávalók:
2 nagy fej vöröshagyma
4 db paprika
4 db paradicsom
1 - 1,5 dl rizs
400 g paradicsomkonzerv (apróra vágott)
1 gerezd fokhagyma
só, bors, olívaolaj
fél zöldségkocka


Egy vastag aljú, magasabb falú nyeles serpenyőben a vékonyra szeletelt vöröshagymát kevés olívaolajon megdinszteltem, hozzáadtam a csíkokra szeletelt paprikát. Fedővel letakartam, hogy párolódjon. Közben a paradicsomnak lehúztam a bőrét és felkockáztam, majd a felaprított fokhagymával együtt a hagymás paprikához adtam. Felöntöttem a leves paradicsomkonzervvel és a kevés vízben (kb. fél dl) átforralt fél zöldségkockával. Hozzáadtam a rizst, enyhén sóztam, borsoztam, majd fedő alatt, időnként kavargatva készre főztem.

Tipp: Becsén a gyuvecs köret, fasírttal fogyasztják, de nálunk egytálételként, magában is megállta a helyét.

1 comment:

Anonymous said...

Én is így csinálom, hús nélkül. Erzsike