Monday, September 20, 2010

Paradicsomos rizottóval töltött cukkini

stuffed-courgette-ready-to-bakeHozzávalók (2-3 személyre):
1 db nagyobb, csíkos cukkini
1 nagyobb marék risotto rizs
1 kisebb fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
200 g paradicsomkonzerv
1 csokor friss petrezselyem
fél zöldségkocka
só, bors, oregánó
2-3 csapott ek. Parmesan (opció)


A risotto rizst a fél zöldségkockával fel tettem főni. Közben a vékonyra szeletelt vöröshagymát kevés olívaolajon megbarnítottam, hozzáadtam az apróra kockázott fokhagymát, majd a nem egészen puhára főtt rizst és egy-két percig pirítottam. Sóztam, borsoztam, végül hozzáadtam az aprított paradicsomkonzervet, átforraltam. Lehúztam a tűzről, hozzáadtam a finomra reszelt Parmesan-t, meghintettem kevés szárított oregánóval és a finomra aprított friss petrezselyemzölddel.

stuffed-courgette A cukkinit alaposan átmostam, kis kefével a héját átdörzsöltem, majd két végét eltávolítottam és három részre vágtam, puha belsejüket kivájtam. Tűzálló tálba állítottam és megtöltöttem. Öntöttem alá kevés vizet, majd 180 °C-on 20-25 percig sütöttem. Tejföllel tálaltam.



Tipp: Kölessel töltött cukkini itt

No comments: