Wednesday, April 27, 2011

Diós alma leveles tésztában

puff-pastry-apple-roulade
A leveles tészta készítése egy időigényes feladat, ha (az elejétől kezdve) mi magunk akarjuk előállítanni. Az időn túl türelem és persze hozzáértés is szükségeltetik. Ha csak egy gyors desszertről van szó, nem is fér bele az idő-türelem keretbe. Vettem hát fagyasztott leveles tészta tömböt (Jus-Rol puff pastry block). Felhasználás előtt a fagyasztóból kivettem és 24 órán át a hűtőszekrényben pihentettem. Másnap almát reszeltem, diót daraboltam. A keveréket meghintettem kevés barna cukorral és fahéjjal. A tésztatömböket (2 db) kinyújtottam, megtöltöttem diós almával, széleit felhajtottam, lekentem felvert tojással, tetejét bevagdostam és 200 °C-ra előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem. Fahéjas tejszínhabbal (tejszín, pár csepp méz, csipet fahéj) tálaltam.

Tipp: Kecskesajt, szárított paradicsom, pesto leveles tésztában itt, Lazac - spenót - brie leveles tésztában itt

apple-roulade-cinnamon-cream

3 comments:

Éva said...

Nagyon guszta, bőségesen megtöltötted!

Adél said...

Hmmm..kissé langyosan.imádom:) Nagyon guszta'!!!

Anazar said...

Éva, Aleda, köszönöm.

Nem is sajnáltam belőle az almát, a puff pastry amúgy sem nagy élvezet magában ;-)

Úgy, úgy, langyosan!!