Tuesday, November 23, 2010

Frankfurti leves

frankfurti-levesHozzávalók:
1 fej vöröshagyma
kisebb fej kelkáposzta
2 db burgonya
2 db sárgarépa
2 db petrezselyemgyökér
1 gerezd fokhagyma
4 db füstölt frankfurti virsli
pirospaprika, só, bors
petrezselyemzöld, babérlevél, majoránna, őrölt fűszerkömény
1,5-2 dl tejföl + liszt


Az apró kockára vágott vöröshagymát 1 ek. olívaolajon megdinszteltem, majd lehúztam a tűzről és megszórtam kevés pirospaprikával. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a kis kockára vágott krumplit. Befűszereztem: babérlevél, petrezselyemzöld, majoránna, őrölt fűszerkömény. Enyhén sóztam, borsoztam. Felöntöttem annyi vízzel, hogy épp ellepte, majd fedő alatt 10 percet gyöngyöztettem. Hozzáadtam a kockára vágott sárgarépát és petrezselyemgyökeret. Újabb 10 percet főztem, fedő alatt, lassú tűzön. Hozzáadtam a torzsájától megszabadított, csíkokra vágott kelkáposztát. A füstölt frankfurti virslit finoman gyöngyöző vízben 5 percig főztem, majd leszűrtem, felkarikáztam és a leveshez adtam. A tejfölt simára kevertem a liszttel, besűrítettem vele a levest, összeforraltam, tálaltam.

1 comment:

Bianka said...

Nagyon guszta