Tuesday, February 07, 2012

Chilis sült paprika leves (vegán)

spicy-roasted-red-pepper-and-tomato-soup
A korábi sült paprika levest 'téliesítettem'
tüzes chilivel és illatos fokhagymával.
Torkot, gyomrot, lelket melengető leves téli mínuszokra.

Hozzávalók (2-4 személyre):
6 db hegyes piros paprika
3 db nagyobb paradicsom
2 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
őrölt fűszerkömény
fél friss chilipaprika
1-2 tk. chilipehely
1 ek. almaborecet
pár csepp chiliolaj


A paprikát (légkeveréses) 200 °C-on megsütöttem, héját lehúztam, kimagoztam, majd felcsíkoztam. A paradicsomot 5-6 percre frissen forralt vízbe állítottam, héját lehúztam, majd felaprítottam.

A vékonyra szeletelt vöröshagymát kevés olívaolajon halványra pirítottam. Hozzáadtam az előkészített paradicsomot és paprikát. Fűszereztem: nagy szemű só, frissen őrölt bors, kevés őrölt fűszerkömény, chilipehely, (házi) chiliolaj, fokhagyma, és vékonyra felkarikázott friss chilipaprika. Fedővel letakartam és öt percig közepes lángon főztem. Felöntöttem 3 csésze vízzel (750 ml), majd miután felforrt lassú tűzön további 8-10 percig gyöngyöztettem.

Lehúztam a tűzről és botmixerrel krémesítettem, majd egy kevés almaborecettel (apple cider vinegar) ízesítettem. Fokhagymával alaposan bedörzsölt baguette-pirítóssal tálaltam.

2 comments:

Jámborné Budai Mónika said...

Nagyon guszta!
Nem szeretem a csípős ételeket,kivéve!!!
néha rám jön,hogy lemenjek a Kínaiba enni egy csípős levest.
Ki kellene próbálnom!... és mivel piros,köztudott hogy ha piros-tányérból az ember pszichológiailag kevesebbet eszik,mert tudatilag hamarabb jóllakik!
Hátha működik a levessel is:))

Anazar said...

Mónia, ebből a levesből nyugodtan megehetsz ket-három tányérral is egyszerre, hiszen csak paprika és paradicsom a java ;-) Az eslő változat, a zöldségalapos nem csupán vega, de zsír/olaj mentes...