Friday, February 10, 2012

Spenótos csirke grecskával

chicken-spinach-ragout-with-buckwheat
A tejes tejfeles csirke és a pokoli ragu után spenótos változat készült a hagymán pirított, tejben párolódott csirkecombos alapból.

Hozzávalók:
400 g csirkecomb filé
200 g friss spenótlevél
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
őrölt pirospaprika
chilipehely
őrölt fűszerkömény
2-2,5 dl tej
2-3 ek. tejföl


Az olívaolajon világosra pirított hagymán előbb fehéredésig sütöttem a csirkecomb darabokat, fűszereztem, majd tejben, fedő alatt puhára pároltam.

Közben előkészítettem a spenótot. Egy nagy tál vízben átöblítettem és a szárát letépkedtem. Lecsepegtettem, egy-egy máréknyit összefogtam és vékonyra felszeleteltem.

A szaftos-tejes húshoz adtam a lereszelt fokhagymát és a spenótcsíkokat. Fedő alatt 2-3 percig pároltam, hogy épp csak összeessen, de színét ne veszítse, majd tejfölt kevertem bele, és átforraltam. Illatos grecskával tálaltam.

chicken-spinach-ragout
Két-három marék grecskát szűrőkébe tettem, hideg vízzel átöblítettem, alaposan lecsepegtettem. A lábasban pár csepp olívaolajon két-három-percig pirítottam (csak addig amíg egy-két szem el nem kezd 'pattogni'). Felöntöttem vízzel, hogy bő ujjnyira ellepje, és miután felforrt a legalacsonyabb hőfokon öt-hat percet főztem, majd elzártam alatta és a gőzben pihentettem tíz-tizenkét percet. Ettől pergős lesz, puha, de nem fő szét.

Jól illik még grecskához:
Kapros-tejfölös gomba
Mustáros-joghurtos csirkepaprikás
Fehérboros csirkemáj

4 comments:

Erika said...

Most már ezt a variációt is felvettem az elkészítendő kaják listájára. Nagyon csinos a grecska kupac, meg guszta az egész.

wanna said...

Príma fogás, a spenótot imádom, grecskát nincs olyan hét, hogy legalább 1x ne főzzek. A módszer, majdnem ugyanez :)

Vicuska said...

Ez a kaja tetszik! :) (Mostanában olyasmiket készítesz, amihez nincs hozzávalóm :D)

Anazar said...

Erika, köszönöm. Örülök, hogy tetszik.

Wanna, bár én ott tartanék, hogy hetente főzök grecskát ;-)

Vicuska, grecskára, spenótra fel!!