Tuesday, February 14, 2012

Krémes csicseriborsó leves

creamy-chickpea-soup
Zöldséges alapban főtt, enyhén tüzes csicseriborsó krémleves

Hozzávalók:
3-4 marék csicseriborsó
1 fej vöröshagyma
2 vékony szál póréhagyma
6 db zellerszár
1 db sárgarépa
kevés vaj, olívaolaj
só, frissen őrölt bors
őrölt fűszerkömény
szárított petrezselyemzöld
szárított majoránna
1 tk. Vega-Mix
1 tk. chilipehely


A csicseriborsót éjszakára, bő vízben beáztattam. Másnap átöblítettem, lecsepegtettem.

Egy nagyobb lábasban kevés vajat olvasztottam, rátettem a felaprított vöröshagymát, póréhagymát és zellerszárat. Fedő alatt 4-5 percig pároltam.

Kevés olívaolajat öntöttem hozzá, majd beletettem a felkockázott sárgarépát és a lecsepegtetett csicseriborsót.

dried-and-soaked-chickpea
Finoman fűszereztem: Vega-Mix, petrezselyemzöld, majoránna, őrölt fűszerkömény, chilipehely. Átkavartam, majd felöntöttem hideg vízzel, hogy két-háromujjnyira ellepje. Miután felforrt, lassú tűzön, félig letakarva addig főztem, amíg a csicseriborsó meg nem puhult.

Lehúztam a lábast a tűzről. Enyhén sóztam, borsoztam, majd botmixerrel krémesítettem, de nem egész pürére, hagytam pár kósza darabot is benne.

Chilipehellyel meghintve tálaltam.

[i] A csicseriborsó fehérje és élelmi rost kitűnő forrása, valamint cink és folsav mellett foszfor, magnézium és vas ásványi anyagokat is tartalmaz.

Tipp: Krémes vöröslencse, Krémes csemegekukorica, Krémes sütőtök, Krémes karfiol brokkolival, Bazsalikomos karfiolkrém

3 comments:

Bors and Pepper said...

Én nagyon szeretem a csicseriborsót, föleg levesben! Finom lehet!

Éva said...

Jó hogy megmutattad ezt a csicseriborsót, mert még nem használtam. Először azt hittem hogy sárgaborsófőzelék. Nagyon ízletes finom leves lehet guszta!

Anazar said...

Bors and Pepper, remek leveske!

Éva, próbáld ki bátran, biztos ízleni fog.