Tuesday, February 14, 2012

Áfonyás-gojis étcsokoládé tallérok

cranberry-goji-chocolate-coins
Aszalt vörös áfonyával és gojibogyóval
megszórt étcsokoládés tallérok

Hozzávalók:
étcsokoládé (85%)
aszalt vörös áfonya (cranberry)
gojibogyó (goji berry)


roughly-chopped-dark-chocolate
Az étcsokoládét késsel durvára felaprítottam, majd egy kis nyeles lábasban (lassan gyöngyöző) gőz felett épp csak megolvasztottam: a nagyobb darabok még nem olvadtak szét, lehúztam a tűzről és kavargatva teljesen szétolvasztottam.

Az aszalt áfonyát és a gojibogyót felaprítottam, majd összekevertem.

chopped-cranberries-and-goji-berries
A csokoládét kavargatva nem túl folyósra hűtöttem, majd kiskanállal kiterített sütőpapírra köröket formáztam: egy-egy kanálnyit körkörös mozdulatokkal elsiítottam, végül meghintettem az áfonya-goji mixszel.

A tallérokat sütőpapíron hagytam, amíg meg nem szilárdultak, teljesen ki nem hűltek, majd fém spatulával tányérra emeltem őket.

cranberry-goji-dark-chocolate-coins
• The Good Snack Co Dried Cranberries INGREDIENTS: Dried Cranberries (sugar, vegetable oil).

• Green & Black's Organic Dark Chocolate (cocoa solids 85%) INGREDIENTS: organic cocoa mass, organic cocoa butter, organic fat-reduced cocoa powder, organic raw cane sugar, organic vanilla extract.

• Linwoods Whole Sun-Dried Goji Berries INGREDIENTS: 100% Whole Sun-Dried Goji Berries. Dietary Fibre. Anti-oxidants. Iron. Protein.


Tipp: Csokoládéba mártott aszalt sárgabarack, Chocolate Biscuit Cake,
Fagyasztott csokoládés banán, Étcsokoládés marshmallow nyársak

6 comments:

Adél (Afraa) said...

Tyű, nagyon jól néznek ki :)
Én is szoktam csinálni bonbonmaradék csokiból.

Anazar said...

Adél, köszönöm. Igen, csinos kis vendégváró, mivel sokkal dekoratívabb, mint a csak feltördelt tábla csokoládé, és persze remek ajándék ;-))

Okki said...

Milyen mutatósak! Az ember nem is gondolná, hogy egy kis csoki maradékból milyen szépséges finomságokat lehet készíteni! :)

Anazar said...

Okki, köszönöm. A túl szögletes meg unalmas táblás csokoládé újjászületése ;-)

M@rti said...

Nagyon szépek, guszták!
(A gyümölcsök nem barnulnak meg a hő hatására?!)

Anazar said...

M@rti, köszönöm. Nem barnulnak meg. A csokoládé épp csak fel van olvasztva, langyos, amikor kilapítom ;-)