Wednesday, February 22, 2012

Fisherman's pie

fishermans-pie
Illatos, omlós, szaftos haldarabok póréhagymával,
Cheddar sajtos krumplipüré alatt sütve

Hozzávalók (2 személyre):
250 g lazacfilé
250 g tőkehalfilé (haddock)
1 csésze tej (250 ml)
1 fej vöröshagyma
50 + 25 g vaj
1 vékonyabb szál póréhagyma
1 ek. liszt
só, frissen őrölt bors
babérlevél
2 nagyobb burgonya (450-500 g)
Cheddar sajt (50-65 g)


A burgonyát meghámoztam, felkockáztam és sós vízben fel tettem főni.

A tejet egy nagyobb nyeles lábasba öntöttem. Beletettem a kockára vágott halszeleteket (a fehér húsú hal a haddock mellett/helyett lehet cod vagy hake), a negyedelt vöröshagymát és a babérlevelet. Sóztam, borsoztam. Miután felforrt, alacsony lángon három-öt percig finoman gyöngyöztettem, majd elzártam alatta és negyed órát fedő alatt pihentettem.

fish-pie-base
A krumplit leszűrtem és beletettem egy nagyobb kocka vajat, fedővel letakarva pihentettem.

A tejből kiszedtem a haldarabokat (a hagymát és a babérlevelet kidobtam) és egy tűzálló tálba tettem. A visszamaradt tejhez adtam a felkarikázott póréhagymát, visszatettem a tűzre és két-három percig finoman főztem, majd kiszedtem a póréhagymát és a halak tetejére tettem.

A burgonyát áttörtem, majd belekevertem a finomra reszelt kemény Cheddar sajtot (vintage vagy matured).

A visszamaradt tejhez adtam a vajat, miután elolvadt hozzáadtam a lisztet és kézi habverővel simára kevertem. Három-négy percig főztem, amíg be nem sűrűsödött.

A póréhagymás halat leöntöttem a szósszal, majd ráhalmoztam a Cheddar sajtos krumplipürét, lezártam a széleket és villával 'felszántottam' a tetejét. 200 °C-ra előmelegített sütőbe tettem és 15-20 percig sütöttem.

uncut-fish-pie
Tipp: Shepherd's pie, Fish chowder

6 comments:

Emi said...

Nálunk is készült hasonló pie pár nappal ezelőtt, garnélával. Nemsokára beszámolok a tapasztalataimról. Azt hiszem a tiedet szívesebben megettem volna:)

Anazar said...

Ó, seafood-dal is remek lehetett Emi, várom a beszámolót ;-)

trollanyu said...

Imádom:) Skóciában gyakran ettünk ilyet, garnélásat is, az is finom. De sajnos egyedül vagyok a családban, a többiek nem szeretik, ezért nem is szoktam készíteni.

Anazar said...

Trollanyu, pedig kár, hogy nem szeretik, remek kis íze van, igaz nem hetente, de két-három havonta megkívánom ;-)

wanna said...

Csodás! Nagyon tetszik, mi szeretjük a halat !!!

Anazar said...

Wanna, köszönöm, remek módja ez akár maradékok felhasználására is ;-)