Friday, February 17, 2012

Vöröslencsés karfiolleves

red-lentil-and-cauliflower-soup
Vöröslencsével dúsított, indiai fűszerezésű krémes karfiol

Hozzávalók:
2 kisebb fej karfiol (McNally organic)
6 db zellerszár (organic)
2 szál póréhagyma (organic)
1 szál szárgarépa
1 kisebb fej fehérrépa (white turnip, McNally organic)
1 gerezd fokhagyma
fél csésze vöröslencse (organic)
1 tk. chilipehely (+ tálaláshoz)
fél tk. őrölt római kömény (cumin)
fél tk. garam masala
egy-két csipet őrölt fűszerkömény
só, frissen őrölt bors
negyed kk. őrölt kurkuma
negyed kk. őrölt gyömbér
1 tk. Vega-Mix
vaj, olívaolaj


soup-vegetables
A felkarikázott póréhagymát és a felszeletelt zelerszárat kevés vajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a felkockázott fehérrépát (turnip) és sárgarépát. Egy kevés olívaolajat csorgattam bele, majd fűszereztem. Felöntöttem hideg vízzel, hogy egy-két ujjnyira ellepje. Miután felforrt lassú tűzön 10-12 percet főztem. Hozzáadtam az átöblített lencsét, egy-másfél csésze vizet öntöttem hozzá és forrástól számítva további 10-12 percig főztem. Végül beletettem a rózsáira szedett karfiolt, 8-10 perc múlva pedig botmixerrel krémesítettem. Tálaláskor meghintettem chilipehellyel.

red-lentil
[i] A lencse magas fehérjetartalmú, élelmi rostot, folsavat, B1-vitamint és ásványi anyagokat tartalmaz, valamint jó forrása vasnak.

Tipp: Krémes csicseriborsó

4 comments:

Tselszi said...

Kedves Anazar,
Tiffanylda blogjarol talaltam ide,hozzad.Nagyon jokat fozol es szep kepeket is keszitesz roluk.
A voroslencset epp mostanaban fedeztem fol,nem kell elore beaztatni,gyorsan megfo es jo az ize.A karfiolt is imadjuk,igy a ketto kombinacioja nagyon jol hangzik,kulonosen ilyen, teli estekre valo, kremleves formajaban.Ki fogom probalni.Koszi az otletet! :)

Anazar said...

Tselszi, örülök, hogy tetszik a főzöm, remélem sok hasznos ötletet találsz majd nálam, amit szívesen ki is próbálsz. Tiffanylda is rendszeresen, lelkesen látogat. Ez a leves a chili-gyömbér-fokhagyma vonala miatt különösen jó téli melegítő ;-))

Gizi said...

Nagyon finom levest főztél. Éppen van is itthon vöröslencse, így a jövőhéten megfőzöm. Köszönet a receptért.:)

Anazar said...

Gizi, köszönöm. Örülök, hogy tetszik ;-)