Thursday, February 23, 2012

Tüzes sütőtökleves (vegán)

creamy-butternut-squash-soup
Fűszeres sütőtök póréhagyma-zellerszár alappal, krémesítve

A kedvenc, és egyre gyakrabban használt zöldségalapom (vöröshagyma-zellerszár-póréhagyma) a kiindulópontja ennek a finoman tüzes (chili-bors-fokhagyma) levesnek, a bele főtt sütőtök pedig remekül összefogja és ki is emeli a pikáns ízeket.

Hozzávalók:
1 db sütőtök (butternut squash)
1 fej vöröshagyma
1 szál póréhagyma
3-4 db zellerszár
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, frissen őrölt bors
babérlevél
őrölt fűszerkömény
1 tk. Vega-Mix
1 tk. chilipehely


sliced-raw-butternut-squash
Az alaphoz a feldarabolt vöröshagymát, zellerszárat és póréhagymát kevés olívaolajon, fedő alatt megpároltam. Fűszereztem: só, bors, Vega-Mix, őrölt fűszerkömény, Vega-Mix. Hozzáadtam a meghámozott, felkockázott sütőtököt. Felöntöttem annyi hideg vízzel, hogy bő kétujjnyira ellepje. Beletettem a babérlevelet és a durvára aprított fokhagymát. Megszórtam chilipehellyel. Miután felforrt, lassú tűzön, fedő alatt puhára főztem a tököt. Lehúztam a tűzről, kivette a babérlevelet, majd botmixerrel krémesítettem. Forrón, tökmaggal meghintve tálaltam.

[i] A butternut squash kiváló A- és E-vitamin forrás, valamint rostot, C-vitamint, mangánt, magnéziumot és káliumot is tartalmaz.

Tipp: Krémes sütőtökleves, Sült sütőtökleves

2 comments:

Petra said...

Egy hasonló változatás szoktam készíteni a sütőtöklevesnek. Olyan jó az a csipős íz a végén. :)))

Anazar said...

Petra, igen, kellemesen melengető a torkon áthaladó chili :-)