Saturday, July 20, 2013

Elefántfokhagyma! Micsoda?

elephant_garlic
Vöröshagyma, póréhagyma, metélőhagyma (a.k.a. snidling), medvehagyma (az előbbi vad rokona) után - elefántfokagyma. Igen, igen, egy gerezd nagyobb, mint egy egész fej rendes fokhagyma. Colossal in Size & Flavor!, azaz hatalmas méretű és ízű. Honnan jött? Do you want to guess? USA, California. Everything is bigger (and better) in America, vagyis Amerikában minden nagyobb (és jobb). Először Csernobil jutott eszembe, de uránnal dúsításról szó sincs. Valójában nem is igazi fokhagyma ez az óriás. A hagyma Allium nemzetség tagja, az Allium ampeloprasum nevet viseli, és a póréhagyma rokona. Magas, virágzó szárat, széles, lapos leveleket, és fokhagyma-szerű gerezdes hagymát növeszt. Ízre a fokhagymához áll közelebb (mintsem a póréhagymához), csak sokkal enyhébb, lágyabb mint a valódi fokhagyma. Magasabb a cukortartalma (jobban is barnul), és nyers salátákba vagy épp levesekbe, pörköltekbe ajánlott, ha csak egy leheletnyi fokhagyma ízre van szükség. Én maradok a fokhagymánál, mert szeretem, ha erős, ütős, szeretem, ahogy marja a számat, szeretem az ízét, illatát úgy ahogy van.

Hol találtam rá: Fallon & Byrne, a csuda dolgok lelőhelye;

Tipp: tőzeggel füstölt fokhagyma; hagyma;

1 comment:

Tiffanylda said...

Sosem hallottam erről az óriásról! Kösz, hogy bemutattad! Gondolom, mihozzánk sosem jut el, de azt hiszem nem hiányzik. Maradok én is a jól bevált, csípős, kerti fokhagymámnál, még ha kicsi is, de az enyém, ismerem az eredetét!:)