Friday, July 12, 2013

Tejfölös szamócafagylalt

strawberry_ice_cream
Joghurt-tejföl alapú fagylalt [répa/nád] cukor nélkül

Lassan zárul a dublini szamócaszezon. Idén színe is volt, illata is volt, íze is volt (vagy csak az én ízlelőbimbóim épültek le annyira, hogy ízletesnek találtam az idei dublini szamócát). Ki is használtuk, szinte nem múlt el nap nélküle. Java nyersen fogyott, csak úgy, a hűtőszekrényből. Azért került bőven joghurtba, smoothie-ba (hamarosan!), tejberizsre, muffinba meg fagylaltba is.

A fagyiban szeretem, ha savanykás. Teszek bele citromlevet, fordult meg a fejemben. Tettem inkább tejfölt, eleget, felesben. Egy egyszerű, minimál összetevős, fagylaltgép (és egyéb konyhai berregő) nélkül készült hűsítőt dobtam össze (a hűtéshez persze kell a hűtőszekrény fagyasztója, hacsak nincs jégkamránk).

Kell hozzá:
300 ml joghurt (Greek style)
300 ml tejföl
3 csapott ek. xylitol (mozsárban porrá törve)
300 g szamóca (villával áttörve)


A hozzávalókat lazán összekevertem, a fagyasztóba tett edényt pedig fél óránként villával átlazítottam, amíg a kívánt állagot el nem értem.

Fagylalt tipp: Málna; Berry; Szezámmag; Fekete szezám; Diós banán;

3 comments:

Györgyi said...

Jöhetne egy nagy adag nekem ebből a finomságból :)

Kati said...

Isteni:) Én a múlt héten készítettem először életemben főzött fagyit, kajszibarackosat, ma pedig elkészült a meggyes is, szintén fagyigép nélkül.

Hankka said...

Fincsi, egyszerű és nagyszerű! :)