Wednesday, July 10, 2013

Kerti couscous

veg_couscous
Ropogós zöldségekkel dúsított couscous

Kell hozzá:
1 csésze couscous
1 db piros színű paprika
1 szép sárgarépa
1 szál baby póréhagyma
2-3 szál zöldhagyma
1 kisebb fej lilahagyma
fél kígyóuborka
olívaolaj, kevés só


A couscoust felorráztam másfél csésze frissen forrt vízzel. Feltettem a tűzhelyre és 2-3 percig fedő alatt gyöngyöztettem, majd lehúztam és a fedőt rajtahagyva 15-20 percet pihentettem. Villával átlazítottam, és hagytam langyosra hűlni.

A langyos couscoust olívaolajjal meglocsoltam, finoman átkevertem (a felét meg tudnám enni ennek az olívás langyos couscousnak, csak így, magában, minden nélkül!), enyhén sóztam.

Adtam hozzá egész apróra kockázott lilahagymát, vékonyra karikázott póréhagymát és zöldhagymát. A kígyóuborkát meghámoztam, a magházát eltávolítottam (és megettem, remek frissítő), a húsát felkockáztam. A sárgarépát megtisztítottam és apróra kockáztam. A paprikát pedig ugyancsak felkockáztam. A hagymás couscoushoz kevertem a zöldéseget, lazán átforgattam, tálalásig hűtőszekrényben pihentettem. Jó étvágyat!

Tipp: Áfonyás-mandulás couscous;
Csicseriborsós-olivás csirkemell; Marokkói bárány;

2 comments:

wanna said...

Fincsi, ... az utóbbi időben és is rákattantam a kuszkuszra :)

Hankka said...

Óóó, igen, nagyon guszta és nagyon fincsi, főleg így, ilyen sokféle zöldséggel! :) Én is felfedeztem már magunknak a kuszkuszt, szeretjük! :)