Friday, July 26, 2013

Mandulatej - Készítsd el magad

almond_milk
A tehéntej (arany)kora hanyatlani látszik, legalábbis az én konyhámban. Ugyan ezelőtt is bio tejtermékeket használtam, de most egy időre szünetet kívánok tartani, a tejből mindenképp. Betelt a pohár, pontosabban elteltem vele. Új vizekre evezek, felfedezem magamnak az állati fehérje nélküli tejeket. Korábban már készítettem zabtejet. Főzök vele porridge-t, isszuk magában (2-3 pohár/hét), kerül müzlire, smoothie-ba, sőt, (hamarosan) palacsintatésztába is.

Nagyon egyszerű, semmi bonyodalom, házi mandulatejet készíteni. Ugyan időigényesebb a zabtejnél, de egy bolti sem verte még a házit (nézz bele az összetevők listájába), ugyhogy home-made mandulatejre fel! A siker kulcsa a mandula. Legyen bio-organic, legyen kezeletlen, legyen természetes, úgy ahogy éppen megterem.

soaked_almonds
Kell hozzá:
1 csésze mandula (bio, hántolatlan)
2 csésze víz (2 x 250 ml + áztatni)

A mandulát egy éjszakára beáztattam. Másnap leszűrtem, átöblítettem, lecsepegtettem, majd lehúztam a héját (ez az esetek többségében könnyen megy, ha nem, egy éles késsel megvágjuk a bőrt a mag 'fenekén', így már könnyen kicsúzszik).

A megtisztított magokat (de hogy milyen finom az áztatott mandula!!) blenderbe tettem, hozzáadtam a vizet (Evian) és simára turmixoltam. Egy csatos üvegre túrós rongyot tettem, félig beleeresztettem, majd azon átöntöttem. A rongyon fennmaradt finom mandulaőrlemény is alaposan kinyomkodtam.

Kész, mehet is a hűtőszekrénybe, hogy es kicsit lehűljön. Finom, illatos,és megtévesztésig tej(fehér). Micsoda egy remek smoothie alapanyag lesz belőle!! Egészségünkre!

[i] A kiszűrt mandulapépet el ne dubjuk! Süteményekbe használhatjuk, vagy sütőben szárítsuk ki és őrölük lisztté.

home_made_almond_milk

4 comments:

Hankka said...

A leírt mennyiségből mennyi tejet nyertél? És milyen az íze? Nagyon kíváncsivá tettél! :)

Anazar said...

Hankka, bő fél liter mandulatejet kaptam. Az íze kellemesen mandulás. Hűtve igazán frissítő. Pompás pudingba, smoothie-ba, porridge-hoz, bármihez, ahol eddig (tehén)tejet használtál ;-)

Erika said...

Én is most készülök először készíteni, már alig várom!:)

Erika said...

Én ma szemeztem a boltival, mert amúgy szeretem, de tele van sok nem kívánatos dologgal... ez szimpi, csak macerás :D