Thursday, April 26, 2012

Káposztás paszuly (egyszerűsített)

Sonka, kolbász helyett pancettás változatú savanykás bableves

A vékonyra szeletelt pancettát (sós, bő húsos olasz szalonna) egy vastag aljú lábasban alacsony tűzön megpirítottam. A kisült kevés zsíron egy nagy fej finomra aprított vöröshagymát megfonnyasztottam, majd világosra barnítottam. Fűszereztem: babérlevél, fokhagyma, pirospaprika, őrölt fűszerkömény, bors, szárított petrezselyemzöld, Vega-Mix.

Hozzáadtam a kinyomkodott savanyú káposztát. Felöntöttem hideg vízzel és miután felforrt, fedővel félig letakarva finoman gyöngyöztettem, amíg a káposzta meg nem puhult. Majd hozzáadtam az előző este beáztatott, frissen készre főzött tarka paszulyt és 1 ek. paradicsompürét. Finoman átforraltam, majd rántással (szárazon pirított liszt + hideg víz) és habarással (tejföl + kevés liszt) ízesítettem. Átforrt és tálaltam is.

Tipp: Káposztás paszuly (szilveszteri kiadás)

2 comments:

Kati said...

Még sosem készítettem ilyet, de nagyon - nagyon tetszik, el is viszem a receptet:)

Anazar said...

Kati, számomra ez nagy gyerekkori kevenc, csak ajánlani tudom. Sonkával, kolbásszal, bármilyen füstölt hússal kiváló, tartlas leves.