Monday, April 16, 2012

Krémes karfiolos spenótleves

creamy-spinach-cauliflower-soup
Sűrű zöldségalappal gazdagított spenótkrémleves

Vöröshagyma-zellerszár-póréhagyma trió meg karfiol, mint levesalap, végül pedig üde spenót (a két utóbbi zöldség már McNally-ék organic farmjáról), krémesítve, Cheddar sajttal és tökmaggal tálalva.

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
4 db zellerszár
1 szál póréhagyma
1 kisebb fej karfiol
1 gerezd fokhagyma
1 tk. Vega-Mix
szárított petrezselyemzöld
só, frissen őrölt bors
240 g friss spenótlevél


A vöröshagymát nagyobb kockákra vágtam, a zellerszárat felszeleteltem, a póréhagymát felkarikáztam, a karfiolt pedig rózsáira szedtem, majd kevés olívaolajon (1 ek.), fedő alatt megpuhítottam.

Miután összeesett a póréhagyma, felöntöttem annyi vízzel, hogy egy-kétujjnyira ellepje. Fűszereztem: fokhagyma, kevés Vega-Mix, só, bors, szárított petrezselyemzöld, majd lassú tűzöz 12-15 percet gyöngyöztettem.

Beletettem az átöblített spenótot, további 3-4 percig főztem (mindössze!), finoman, nem lobogva, épp csak gyöngyözött az illatos leves, majd félrehúztam, botmixerrel krémesítettem. Frissen reszelt Cheddar sajttal és natúr tökmaggal tálaltam.

Tipp: Krémes paradicsomleves, Vöröslencsés karfiolleves;

5 comments:

teller-cake said...

Hűha, megint nyelek nagyokat! Igazi tavaszi vitaminkoktél levesnek álcázva! :-)

trollanyu said...

Gyönyörű zöld szín:) Tavaszi egészségleves, nagyon tetszik:)

Anazar said...

Teller-Cake, Trollanyu, köszönöm.

Vicuska said...

Tavaszias is, de nekem nagyon tetszik ez a párosítás!!!

Anazar said...

Vicuska, köszönöm. Pompás ízvilág!