Wednesday, April 11, 2012

Brokkolis rakott lazac

layered-spinach-salmon-broccoli
Spenóttal és brokkolival rakott lazacfilé

Hozzávalók (3-6 személyre):
220 g lazacfilé
220 g spenót
1 kisebb fej brokkoli
1 tojás
1-2 ek. natúr joghurt
fél tk. Vega-Mix
szárított petrezselyemzöld
só, frissen őrölt bors
1+3 ek. finomra reszelt Cheddar sajt


layering-spinach-salmon-broccoli
A friss spenótleveleket hideg vízben átöblítettem, lecsepegtettem, majd egy vastag aljú sepenyőben fedő alatt megfonnyasztottam (2-3 perc).

A hátramaradt lében, szintén fedő alatt, megpároltam a felkockázott lazacfilét (2-3 perc).

A rózsáira szedett brokkolit 1-2 percre forrásban lévő vízbe dobtam, hideg vízbe kiszedtem, lecsepegtettem.

A tojást villával felvertem, hozzáadtam a joghurtot, fűszereztem: Vega-Mix, só, bors, petrezselyemzöld, 1 ek. reszelt Cheddar sajt.

layered-spinach-salmon-broccoli-close-up
Hat tűzálló tálka aljára egy-egy kk.-nyi vajat tettem, ráhalmoztam a spenótból, erre került a lazac, rá pedig a brokkoli, majd meglocsoltam a tojásos-joghurtos szósszal és megszórtam Cheddar sajttal.

180 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, ámíg a teteje meg nem pirult (10-15 perc). Melegen is, hidegen is kiváló előétel.

layered-spinach-salmon-broccoli-pot
Tipp: Spenótos rakott lazac, Póréhagymás-fetás rakott lazac

6 comments:

nempiskóta said...

Vittem!:)

Kati said...

De jó, igazi finomság:)

trollanyu said...

Majdnem egyformát főztünk, csak az enyémben nem volt brokkoli:) Nagyon jól néz ki, hogy ilyen kis tálakban sütötted meg adagonként.

Unknown said...

ez nagyon finom lehet! Megkóstolnám :)

teller-cake said...

Megint egy csodás ételt hoztál! :-) Nézz be hozzám, van számodra egy díjam, ha elfogadod!

Anazar said...

Nempiskóta, örülök, és jó étvágyat hozzá :-)

Kati, az bizony!

Trollanyu, éljen az lazac! A korábbi rakott lazacok egyben sültek, főételnek, ezeket előételnek szántam ;-)

Vikvi, megkínálnálak :-)

Teller-Cake, köszönöm. Örülök, hogy sokoldalúnak, változatosnak találod a blogom. Nagyon szépen köszönöm a Sokoldalúság díjat!!