Monday, April 30, 2012

Brokkolikrémleves (vegán)

creamy-broccoli-soup
Zöldséges alapú krémes brokkolileves pirított mandulaforgáccsal

Hozzávalók:
1 nagy fel vöröshagyma
2-4 db zellerszár
kis fej karfiol
nagy fej brokkoli
olívaolaj
só, frissen őrölt bors
Vega-Mix


Az illatos vöröshagymát és zellerszárat feldaraboltam, majd egy kevés (1 ek.) olívaolajjal fedő alatt megpároltam. Hozzáadtam a rózsáira szedett (tenyérnyi) karfiolt és brokkolit. Enyhén sóztam, borsoztam, meghintettem 1 tk. Vega-Mix-szel és felöntöttem hideg vízzel, hogy ujjnyira ellepje. Fedő alatt, szép lassan puhára pároltam, majd lehúztam a tűzről és botmixerrel krémesítettem. Szárazon pirított, ropogós mandulaforgáccsal tálaltam.

Krémleves tipp:
Karfiol: Bazsalikomos karfiol, Vöröslencsés karfiol, Karfiol brokkolival;
Póréhagyma: Leek and potato, Parmezános póréhagymakrém, Póréhagyma, zellerszár, leveles kel, Póréhagymás leveles kel;
Spenót: Spenótkrémleves, Karfiolos spenótleves, Poréhagymás spenót;
Csalán: Ír csalánleves, Csalán-spenót fele-fele, Csalán paszternákkal, Póréhagymás csalán, Zeller-póré-csalán;
Paradicsom: Krémes paradicsomleves, Sült paprika-paradicsom-hagyma;
Spárga: Spárgaleves chorizoval, Póréhagymás spárgakrém;
Sütőtök/Édesburgonya: Krémes sütőtök, Tüzes sütőtök, Almás sütőtök;
Zelleres édesburgonya;
Krémes bab, Krémes csicseriborsó, Vega vöröslencse, Krémes kukorica;

4 comments:

Emi said...

Mennyire egészségesnek néz ki! Tisztára tavaszi ásványi anyag bomba:)

margit2 said...

Imádom a krémleveseket! Most is tudnék enni ebből! :-)

trollanyu said...

Finomság, nagyon szeretjük:) Egy két pitypang virágot tudnék rajta elképzelni, úgyis meg akarom kóstolni:)

Anazar said...

Emi, remélem nem csak kinézetre egészséges, de belül is ;-))

Margit, megkínálhatlak? :-)

Trollanyu, sárgával díszíteni remek!