Monday, January 10, 2011

Grissini

grissiniHozzávalók (30 db):
200-225 g liszt
120 ml langyos víz
10-15 g élesztő
csipet cukor
1 tk. tengeri só


A langyos vízben a csipet cukorral felolvasztottam az élesztőt, hagytam 10 percet pihenni, majd hozzáadtam a sót és fakanállal hozzákevertem a liszt harmadát, majd megint egy harmadot, végül annyit adtam hozzá, amíg a tészta el nem engedte az edény falát. 8-10 percig dagasztottam, hogy sima tésztát kapjak.

Diónyi darabokat téptem ki belőle. Miután mindet kiszaggattam (30 db lett), egyesével kinyújtottam őket az ujjaim segítségével, hosszú, ceruza vastagságúra. Néhány sima maradt, párat meg ízesítettem mákkal, szezámmaggal, szárított kakukkfűvel.

Sütőpapírral fedett tepsire raktam őket, konyharuhával letakartam és 10-15 percig pihentettem, amíg a sütő melegedett. 200 °C-on 10-15 percet sütöttem.

Recept: The Mediterranean Table by Donatella Mancini, 2004 Lorenz Books

No comments: