Friday, January 21, 2011

A szarvas és a róka

venison-leg-steak
A címben szerepő állatok, nem egy erdei mese résztvevői, hanem egy vacsoráé. Sőt, egyikük nem is állat. Ugyan narancssárga, de nem futkos az avaron, hanem annak rejtekében növekszik. A vacsora nem más, mint szarvas (őz) steak rókagombás szósszal.

Egy kis fej hagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a két-három részre vágott gombát, nyolc-tíz percig fedő alatt főztem, pároltam. Hozzáadtam egy gerezd apróra kockázott fokhagymát. Két-három percig pirítottam. Frissen őrölt borssal, 1 tk. angol mustárral, 2 ek. vajjal és 2 ek. tejföllel ízesítettem. Miután felforrt, lehúztam a tűzről és belekevertem egy kis csokor, finomra aprított petrezselyemzöldet.

A grillt felhevítettem, majd a mielőtt rátettem volna az átöblített és papírtörlővel megszárított húst, lekentem olívaolajjal. A szeleteket 6-8 perc után megfordítottam és a másik oldalukat is megsütöttem. A gombaszósszal és ropogós salátalevéllel tálaltam.

MS-venison-leg-steaks

No comments: