Monday, August 29, 2011

Bazsalikomos karfiolkrémleves

creamy-cauliflower-soup
Krémesen bársonyos karfiolleves
zellerszárral és friss bazsalikommal dúsítva.

McNally-éknél csodás karfiol várt szombaton, éppen amire vágytam, krémesen lágy levesre! Egy nagyobb krumplit felkockáztam, hozzáadtam 3-4 szál felszeletelt zellerszálat és 1 ek. vajon fedő alatt öt percig pároltam, majd hozzátettem a rózsáira szedett karfiolt. Felöntöttem kevés vízzel (nem kell, hogy ellepje), enyhén sóztam, és meghintettem 1 tk. Vega-Mix-szel.

Miután zöldségek megpuhultak (10-15 perc) hozzátettem a finomra aprított kis csokor bazsalikomot és botmixerrel krémesítettem. Mesés illata lett!!

Tipp: Ír póré-burgonya leves, Ír csalánleves, Krémes spárgaleves, Zeller-póré-csalán leves, Almás sütőtökleves, Póré-édesburgonya leves, Poréhagymás spenótleves

cauliflower-celery-basil-potato

6 comments:

trollanyu said...

Ma karfiol leves volt nálunk is:) De nem ilyen fincsi krémes. A bazsalikom jól mehet hozzá, imádom a friss fűszereket.

Kati said...

Nagyon finom lehetett, én még sosem készítettem krémlevest, de jó lenne kipróbálni.

Petra said...

Nagyon tetszik. Ki fogom próbálni. :)))

Bianka said...

nagyon finom

Gerdi said...

Nagyon izgalmas, de sajnos nálunk csak én enném...

Anazar said...

Trollanyu, a friss bazsalikom úgy feldobta, hogy már be is van rendelve jövő hétre ;))

Kati, én korábban nem voltam oda krémlevesekért, legalábbis amiket itt ismertem meg. Felöntik tejjel, volt hogy nyerssel, csak úgy, brrr. De amióta én készítem a turmixolt leveseket, megkedeltük. Többször van itthon, mint gondoltam, hogy lesz. Ajánlom kipróbálásra. Pompás színeket, állagot lehet elérni egy-egy hozzávaloval ;)

Petra, köszönöm, biztos ízleni fog!

Bianka, köszönöm, az volt!!

Gerdi, köszönöm, akkor kényeztesd vele csak magad!! ;)