Sunday, May 01, 2011

Snidlinges tallérok

salty-chives-pastry
Hozzávalók: 250-270 g liszt, 125 g vaj, 100 ml tejföl, 1+1 db tojás, 15 g élesztő, egy-két csipet tengeri só, 20 g snidling.

Az élesztőt kevés langyos tejben egy csipet cukorral felfuttattam. A sós lisztbe beledolgoztam a puha vajat. A morzsás tésztához hozzáadtam a tejfölt, majd egy tojást, végül az élesztőt. Sima tésztává gyúrtam. Kinyújtottam, leszórtam finomra aprított snidlingllel, félbe hajtottam, egy újabb adag snidlinggel szórtam le és ismét felhajtottam. Kinyújt, snidling, félbehajt, snidling, felhajt, kinyújt, amíg a snidling el nem fogyott. Majd a réteges tésztát kinyújtottam 5 mm vastagságúra, lekentem egy felvert tojással és kiszaggattam. 180 °C-ra előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem.
salty-chives-pastry-dough

6 comments:

Éva said...

Nagyon guszta és finom lehet a snidlingről!

Andrea said...

Látom ez egy snidlinges nap mindkettőnknél ;-).
Nagyon jól néz ki!

Latsia said...

Nagyon jól néz ki!
A hajtogatásnál nem kented semmivel, csak úgy a snidlinngel csináltad?

Anazar said...

Éva, Andrea, Latsia, köszönöm ;-)

Éva, a snidlingtől olyan kis friss, tavaszi ízvilágot kapott.

Andrea, kedvelem a lágy ízű, selymes illatú snidlinget, kíváncsi voltam, hogy viseli a sütést tésztába zárva. Jót hozott ki belőle a sütő :-)

Latsia, nem, nem kentem meg semmivel a rétegek között. A tészta puha volt, csak megszórtam az illatos zölddel. Csak a tetejét tojásoztam meg elég alaposan ;-)

Bianka said...

Ezt el is mentettem, remek

Anazar said...

Örülök, hogy tetszik Bianka ;-)