Tuesday, May 24, 2011

Spárgaleves chorizoval

creamy-asparagus-with-chorizo
Hozzávalók: 450 g zöldspárga, 1 fej vöröshagyma, 1 szál póréhagyma, 2 db zellerszár, 1 gerezd fokhagyma, Vega-Mix, kis csokor petrezselyemzöld, kevés vaj és chorizo.

A spárga csúcsait levágtam, félretettem. A vöröshagymát vékonyan felszeleteltem és kevés vajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a felkarikázott póréhagymát, a felszeletelt zellerszárat és a finomra aprított fokhagymát. Pár percig pároltam, majd hozzátettem a megtisztított és apróbb darabokra vágott spárgaszárakat. Hagytam, hogy puhuljanak a zöldségek a vajon, majd meghintettem Vega-Mix-szel, enyhén sóztam és felöntöttem vízzel (3 csésze). Miután felforrt, lassú tűzön 10-12 percet főztem.

Közben a vékonyra szeletelt chorizot alaposan kipirítottam, papírtörlőre szedtem és hagytam kiszáradni. A (félretett) spárgacsúcsokat kevés vajon megpároltam.

A levest botmixerrel püpésítettem, majd hozzáadtam a finomra aprított petrezselyemzöldet, tányérra szedtem, vajas spárgacsúcsokkal és ropogós chorizo karikánnak tálaltam.

5 comments:

Erika said...

Like!

Bianka said...

Már maga a tálalás is csúcs szuper

Anazar said...

Erika, Bianka köszönöm ;-)

Kati said...

Nagyon guszta, és szép a tálalás is.

Anazar said...

Köszönöm Kati.