Thursday, May 26, 2011

Fáilte go hÉirinn

leek-and-potato-soup
Welcome to Ireland! Dublinba költözött szegedi ismerőst vendégeltünk meg a népszerű Leek and potato soup-pal és a kihagyhatatlan Irish stew-val.

Irish-lamb-stew

Póréhagyma és burgonya leves

Egy fej vöröshagymát kevés vajon megfonnyasztottam, hozzáadtam 4 szép szál felkarikázott póréhagymát és 8-10 db tyúktojás nagyságú, felkockázott (új)burgonyát. Átforgattam, és pár percig még pároltam a vajon, majd enyhén sóztam, borsoztam, meghintettem kevés Vega-Mix-szel (opció) és felöntöttem vízzel (az eredeti recept még kevés tejet is ad hozzá). Miután felforrt, lassú tűzön 15-20 percet főztem, majd botmixerrel pürésítettem. Snidlinggel tálaltam.

3 comments:

Kati said...

Kalapom ememelem előtte(ami nincs is:)), nagyon jól hangzik.

Anazar said...

Jó lett! Annak ellenére, hogy mindig kritizáltam az íreket, hogy csak turmixolt leveseket képesek főzni és enni, az utóbbi időben sok ilyen levest készítek magam is, igaz, kihagyom belőle a tejet, hehe.

A stew is finom lett, annak ellenére, hogy elnéztem nagyon a dolgot, mert sima thyme (kakukkfű) helyett 'lemon thyme' (ki hallott róla!?) került bele [pironkodik].

Erika said...

Kulonosen tetszik a chives dekor;) En is szeretem a kremleveseket, tejet meg en sem tettem bele..neha egy kis tejszint vagy creme fariche. Egyszeru es laktato mind.