Wednesday, May 30, 2012

Árpagyöngy-felesborsó-vöröslencse casserole

barley-split-peas-red-lentil-casserole
Gabona-hüvelyes alapú casserole zöldségekkel, csirkehússal

Hozzávalók:
fél csésze árpagyöngy
negyed csésze szárított zöld- és feles sárgaborsó
negyed csésze vöröslencse
2 db zellerszár
1 szép szál póréhagyma
1 db sárgarépa
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
őrölt fűszerkömény
só, frissen őrölt bors
babérlevél
2 db csirkemellfilé

A borsót estére beáztattam, másnap átöblítettem, lecsepegtettem.

Az egyik fej vöröshagymát kevés 1 ek. olívaolajon casserole-ban világosra fonnyasztottam, majd hozzáadtam a borsót, az árpagyöngyöt és a vöröslencsét. Beletettem a zúzott fokhagymát, a babérlevelet, és felöntöttem hideg vízzel, hogy 2-3 ujjnyira ellepje. Miután felforrt fedővel félig letakartam és 15-20 percig finoman gyöngyöztettem.

A casserole-alaphoz adtam a felkarikázott póréhagymát, és a felszeletelt zellerszárat meg sárgarépát. Fűszereztem őrölt fűszerköménnyel, és egy kevés vízzel utánaöntöttem. Lazán visszatettem a fedőt és újabb 15-20 percet főztem, csendesen.

Közben egy vastag aljú serpenyőben a másik fej vöröshagymát kevés olívaolajon szép világosra pirítottam, majd rádobtam a felcsíkozott csirkemellet. Fedő alatt puhítottam előbb, majd fedő nélkül pirítottam pár percig.

A zöldséges árpagyöngyhöz adtam a húst. Enyhén sóztam, borsoztam, majd 5-10 percig finoman főztem. Forrón tálaltam.

Tipp: Dublin coddle, Ürügulyás, Székelykáposzta, Szárma;

No comments: