Sunday, May 13, 2012

Epres-tejszínes tejberizs

rice-pudding
Krémes tejberizs friss eperrel, hozzáadott cukor nélkül

Hozzávalók (személyenként):
negyed csésze kerek szemű rizs
1 csésze tej
80 ml tejszín (double cream)
1 csipet só
1 csipet őrölt fahéj
fél csipet frissen reszelt szerecsendió
5-6 szem friss szamóca
1 tk. levendulaméz
fél tk. nyírfacukor


new-season-strawberries
A rizst a tejben a csipet sóval feltettem főni. Miután felforrt, lassú tűzön finoman gyöngyöztettem. Amikor elkezdett besűrűsödni, hozzáadtam az őrölt fahéjat és a frissen reszelt szerecsendiót, majd kavargatva készre főztem.

Lehúztam a tűzről és fedő latt pihentettem 5-7 percet.

Közben az illatos szamócát felkockáztam és meghintetem a nyírfacukorral (xylitol). A friss tejszínt (double cream) kemény habbá vertem.

A langyosra hűlt tejberizshez kevertem a levendulamézet és a tejszínhab javát.

A tejszínes-mézes tejberizst tálkába szedtem, rákanalaztam az édesített szamócát és habzsákból tejszínhabbal díszítettem. Jó étvágyat!

epres-tejszines-tejberizs

Pohárkrém / kanalas desszert tipp:
Csokoládés-mogyorós zabkásapuding, Málnás zabkásapuding,
Gránátalmás zabpehelykrém, Donegal Oatmeal Cream,
Fekete-erdő pohárkrém, Konyakos-mézes joghurthab,
Gyümölcsös joghurt, Aszalt gyümölcsös, mézes joghurt,
Vaníliás grízpuding, Pirított-sült rizspuding,
Mazsolás tejbegríz, Grillezett tejbegríz hidegen,
Mascarpone málnával, Kölespuding áfonyás joghurttal,
Fagyasztott bogyók forró fehér csokoládéban;

10 comments:

Emi said...

Micsoda gyönyörűség! Elképzelem az ízét... folyik a nyálam:))

Tiffanylda said...

Ó, de fincsi lehet!:) Nyírfacukor, levendula méz..., helyett?:)

Barbi konyhája said...

Micsoda gyönyörű eperszemek!! A tejberizsért is odavagyunk, öröm a képre nézni!! :)

Seffer Lilla said...

Húú, ez nagyon jöhetne most nekem!

Tündérkonyha said...

Ahh de jól néz ki! :O

Anazar said...

Emi, köszönöm. Szemnek-szájnak ingere ez a kis desszert ;-))

Tiffanylda, de még milyen!! A levendulaméz csak egy kis extra aroma, akácmézzel is épp olyan finom lesz. A nyírfacukor meg ha nincs kéznél, de a répa/nádcukrot kerülni akarod, jó a méz oda is, bár szerintem a magyar szamóca édesebb lehet, így talán szükség sincs édesítésre ;-)

Barbi, köszönöm. Hát még milyen öröm volt bekanalazni :-))))

Lilla, megkínálhatlak?!?

Tündi, köszönöm.

Gerdi said...

De gyönyörűek az epreid! Férjem áradozott a napokban valamiféle gyümölcsös tejberizsről. Akkor most meglepem vele!

Anazar said...

Gerdi, finom meglepetés lesz az biztos ;-)

Csilla said...

Na, igen! Ez az! Valami ilyenre(is) vágytam ma!! :))) Gyönyörű! Nagyon finom epret vettem, így azt csak magába megettük, de a következő vásárláskor... :)

Anazar said...

Csilla, köszönöm. Igen, a szezon első eprei gyakran csak úgy magukban végzik ;-))