Sunday, May 06, 2012

Kakaós kókuszcsigák

cocoa-coconut-swirls
Borzas csigák kakaós tésztából, kókusztöltelékkel

Hozzávalók (két közepes tepsi):
230 g liszt
20 g kakaópor
120 g vaj
csipet só
2 tojás sárgája
1 ek. finomítatlan nádcukor
10 g élesztő
1-2 ek. tej
1-2 ek. natúr joghurt

2 tojás fehérje
csipet só
1 ek. finomítatlan nádcukor
70 g kókuszreszelék

Az élesztőt egy csipet cukorral felfuttattam a langyos tejben. A liszthez kevertem a(z édesítetlen) kakaót, sót, cukrot. Belemorzsoltam a vajat. Hozzáadtam a tojások sárgáját, az élesztős tejet és sima tésztává gyúrtam. Igény szerint 1-2 ek. natúr joghurttal finomítottam rajta.

A tojások fehérjét a csipet sóval és a cukorral gőz felett felvertem, majd óvatosan beleforgattam a kókuszreszeléket.

A tésztát két részre osztottam. Téglalap alakúra kinyújtottam, megkentem a kókuszos-tojáshabos töltelékkel. Feltekertem, szeleteltem. Vajazott, lisztezett tepsire raktam és 180 °C-on megsütöttem (onnan látszik, hogy kész, amikor a kókuszos töltelék szép színt kap).

A tészta másik felével és a maradék töltelékkel is a fent leírt módon jártam el.

Tipp: Kókuszos csigák, Mazsolás kókuszgolyó;

No comments: