Monday, May 28, 2012

Póréhagymás vöröslencse leves

leek-red-lentil-soup
Illatos póréhagymával gazdagított krémes vöröslencse

Két-két szál póréhagymát és sárgarépát felkarikáztam és 1 ek. olívaolajon, fedő alatt megpároltam. Miután a hagyma összeesett, hozzáadtam egy-másfél csésze vöröslencsét (nem szükséges előtte beáztatni). Fűszereztem: babérlevél, őrölt római kömény (cumin), szárított chilipehely (chili flakes), csipet őrölt kurkuma (turmeric), 1 tk. Vega-Mix, majd felöntöttem 2,5-3 csésze hideg vízzel. Fedővel félig letakartam és forrás után finoman gyöngyöztettem, amíg a lencse szét nem esett (15-20 perc). Kivettem a babérlevelet, enyhén sóztam, borsoztam, majd botmixerrel krémesítettem. Jó étvágyat!

uncooked-red-lentil
Tipp: Masoor dal, Vega vöröslencse, Vöröslencsés karfiolleves,
+ Krémlevesek;

3 comments:

Unknown said...

Ismét egy nekem való leves :) Nagyon szép a színe :)

Gizi said...

Egyszerű és nagyszerű!!! Szeretem a vöröslencsét levesnek, na meg salátának is.:)

Anazar said...

Vikvi, örülök, hogy ismét a kedvedre főztem ;-)

Gizi, gyors és laktató, meg persze egészséges a vöröslencse :-)