Wednesday, October 06, 2010

Mazsolás barnarizs koch

koch-rice-pudding
koch-rice-pudding-with-raspberryHozzávalók:
1 csésze barna rizs
2,5 csésze tej
1 csésze mazsola
3 db tojás
2 ek. barnarizs szirup
csipet só, fahéj
vanília kivonat
kevés hideg vaj


A rizst többször átmostam, majd hideg vízben 10 percre állni hagytam. A mazsolát leforráztam és ugyancsak 10 percig áztattam. Az újból átmosott rizst egy csipet sóval és épp annyi vízzel tettem fel főni, hogy ellepje. Magas hőfokon hagytam, hogy feligya a vizet, majd felöntöttem a tejjel és alacsony lángon, időnként kevergetve készre főztem, majd lehúztam a tűzről. Hozzáadtam a lecsepegtetett mazsolát, meg-megkeverve hagytam kicsit kihűlni, majd ízesítettem a barnarizs sziruppal, a vaníliával és a fahéjjal. Sütőpapírral bélelt tepsibe egyengettem, itt-ott elhelyeztem rajta néhány kocka hideg vajat, majd benyomkodtam őket a tésztába, végül leöntöttem a felvert tojásokkat és 180 °C-on aranybarnára sütöttem. Hagytam a tespiben kissé kihűlni. Még langyosan szeleteltem, frissen tört, édesített málnával (málna és 1 tk. barnarizs szirup) tálaltam.

1 comment:

Bianka said...

izgalmas, finom