Thursday, November 11, 2010

Céklás kecskesajt saláta

goats-cheese-and-beetroot-salad with walnut and cranberry and balsamic vinegarHozzávalók (2 személyre):
egy nagy fej cékla
két szelet kecskesajt
40 g rucola (wild rocket)
40 g mángold (red chard)
dió, vörös áfonya
balzsamecet (Aceto Balsamico di Modena)


A céklát enyhén sós vízben megfőztem, hagytam egy kicsit kihűlni, majd meghámoztam és felszeleteltem. A friss, zöld rucola és mángold leveleket átmostam, lecsepegtettem. A diót megpirítottam, majd lehúztam a tűzről, meghintettem 1 tk. barna cukorral és megcsorgattam 1 tk. mézzel.

A zöldeket a tányér közepére halmoztam. Rátettem a szelet kecskesajtot, mellé raktam a még langyos céklaszeleteket. Megszórtam a ropogós mézes dióval, az agave sziruppal (vörös áfonya, víz, agave szirup) eltett apró vörös áfonyával és balzsamevetet csepegtettem rá.

Tipp: Kiváló, igazi téli, ünnepi hangulatú saláta! A rucola és az áfonya kesernyés íze ellensúlyozva van a cékla és a dió édességével, kiegészítik a kecskesajt és a balzsamecet különleges ízvilágát.

festive-goats-cheese-and-beetroot-salad

1 comment:

GasztroRéka said...

Nekem ez nagyon tetszik! Csodaszép!