Wednesday, November 17, 2010

Lazac thai szószban

salmon-in-thai-sauceHozzávalók (2 személyre):
1 szál ázsiai citromfű
1 db chili
2-3 cm gyömbérgyökér
fél lime
1 ek. thai halszósz
thai rizs (jázmin)
2 db lazacfilé
1 nagy gerezd fokhagyma
2-3 szál újhagyma
pár csepp szezámolaj


A chilit felkarikáztam, a gyömbért megházmoztam és felcsíkoztam, a citromfű rostjait megtörtem és felhasogattam, majd az egészet 1 ek. olívaolajon enyhén megpirítottam. Hozzáadtam a szeletelt fokhagymát, átforgattam. Kiszedtem.

A serpenyőben maradt olajra tettem a felkockázott lazacfilét, lefedtem és közepes lángon 2-3 percig pirítottam, majd kevés vizet (fél-egy dl) öntöttem alá és fedő alatt 5 percig pároltam.

Közben egy-másfél dl vizet felforraltam, majd mérsékeltem alatta a tüzet, beletettem 1 bő ek. thai halszószt, a fél lime levét és húsát, majd a pirult fűszereket. Átforraltam, végül hozzáadtam a nagyobb szeletekre vágott újhagyma törzsét, azonnal lehúztam a tűzől, majd pár csepp szezámolajjal ízesítettem.

A lazacot tányérra szedtem, meglocsoltam a szósszal. Párolt jázmin rizzsel tálaltam.

No comments: