Sunday, August 21, 2011

Baked New York Cheesecake

Baked-New-York-Cheesecake
Ki ne szeretné a sajttortát?! Én oda vagyok érte!! Ettem már jót, kevésbé jót és sajnos, elég rosszat is. Itt volt az ideje, hogy magam lássak hozzá. A neten recept után nézelődtem. A képek alapján kiválogattam párat, majd erre esett a választásom. Nem mondhatom, hogy nem bizonytalanodtam el menet közben a választásom felhasználhatósága felől, amikor a 'töltelék' túlságosan hígnak tűnt, de a végeredmény azt igazolta, hogy telitalálat volt. Kétségkívül a legfinomabb cheesecake, amit valaha kóstoltam!! Állagban, ízben csillagos örös fölé. Persze nem lennék én, ha nem nyúltam volna bele a receptbe. Baked New York Cheesecake Konyhatündéresen, íme:

Hozzávalók:
850 g krémsajt
4 ek. finomítatlan cukor
4 egész tojás
1 ek. frissen facsart citromlé
csipet só
1 csésze zúzott keksz
65 g puha vaj
1 csipet fahéj
285 ml tejföl
1 ek. finomítatlan cukor


A kekszet (én McVitie's Digestive-t használtam) egy tálba tettem és megtörtem. Erre a célra a nyújtó végét használtam. Hozzáadtam a felkockázott puha vajat, a csipet fahéjat, és kézzel összedolgoztam. Nem adtam hozzá cukrot, mert elég édesnek találtam a kekszet magában is. Miután összeált egy csatos tortaformát (18 cm Ø) kivajaztam és az aljára nyomkodtam a keksztésztát. Egy kanál hátoldalával elsimítottam és hűtőbe tettem, amíg a 'töltelékkel' el nem készültem.

A krémsajtot (850 g volt itthon, a többit elkenegttem kenyérre, de 800 g is elég legközelebb) botmixerrel simára kevertem, hozzáadtam a felvert tojásokat, a finomítatlan cukrot (organic unrefined cane caster sugar), a frissen facsart citromlevet, és további egy-másfél percig elegyítettem.

A folyékony krémsajtot a kekszes alapra öntöttem, nem töltöttem tele (egy csészényi meg is maradt), kétujjnyi híján, majd előmelegített sütőben, 180 °C-on 60 percet sütöttem, az elején sütőpapírral lazán lefedve. Egy tepsit tettem alá, ha esetleg kifolyna. Az első 40-45 percben szépen sült, de a vége felé felpúposodott, levet is akkor eresztett, ezért kell alá valami.

A tejfölbe kevertem az 1 ek. cukrot és megkentem vele a forró cheesecake-et, majd visszatettem a sütőbe, amíg a teteje itt-ott meg nem barnult (nekem ez 20-25 perc).

Miután kihűlt, formával együtt betettem a hűtőszekrénybe egy éjszakára, másnap szeleteltem. Mesés lett!! Mielőtt rákerülhetett volna a szülinapi gyertya, már egy jókora szelet hiányzott...

crushed-digestive-biscuit-in-a-bowl
Baked-New-York-Cheesecake
Baked-New-York-Cheesecake-slice

7 comments:

Adél said...

Én szeretem,kérnék egy szelettel:)
Kinek mondjam:Boldog szülinapot!!!

Éva said...

Nagyon guszta, gondolom az íze is nagyon finom lehetett,bár még sajt tortát sajnos nem sikerült ennem!Azt nem írtad kinek volt a szülinapja, de utólag is boldog szülinapot kívánok!:)

Anazar said...

Aleda, Éva, köszönöm. A tortát a 6. blogszülinapra sütöttem ;-))

Erika said...

Ez igen, nagyon profi munka, le a kalappal. Nekem sajnos nem sikerült annyira a múltkor, de majd még próbálkozom.:)

Kati said...

Még sosem ettem sajttortát, de ideje lenne kipróbálni.

Petra said...

Ó anyám, már a látvány is. Még jó, hogy nincs itt előttem, mert bevágnám a felét. Imádom. :)))

Anazar said...

Erika, köszönöm. Próbáld ki ezt a receptet, és kíváncsian várom, hogy ízlik.

Kati, csak ajánlani tudom. Pompás túrótorta!! A 'cream cheese' nem lágy sajt, mint a Maci és társai, nekem a vajkrémre emlékeztet ízben és állagban is, de nem merném helyettesíteni vele, nem tudom hogy viselkedne a sütőben.

Petra, köszönöm :)))