Tuesday, August 30, 2011

Fokhagymás baguette

grilled-garlic-baguette
Fokhagymás-petrezselymes vajjal
töltött-sült ropogós, illatos, forró baguette

A boltok polcain 'garlic bread' néven fut. Friss vagy fagyasztott változatban, előcsomagolva várja a lusta háziasszonyt, hogy a megvajazott, 'ready-to-bake' kenyeret betolja a sütőbe.

Otthon is könnyen el(ő)készíthető, ráadásul ízben gazdagabb, frissebb, finomabb. A megmaradt és már nem olyan friss vagy nem kellően ropogós héjú baguette kiváló erre a célra.

A baguette-et srégen, másfél-kétujjnyi szeletekre bevagdostam, ügyelve, hogy ne vágjam át teljesen. Két gerezd fokhagymát lereszeltem és puha vajhoz kevertem. Adtam hozzá pár szál finomra aprított petrezselymet, majd 'megtöltöttem' vele a kenyeret.

Az arányokkal lehet játszani, valaki fokhagymásabban szereti vagy kevésbé, valaki vajasabban, hogy bővem átitassa a szeleteket, valaki petrezselyemzöld nélkül.

A megkent baguette-et grill alá tettem, de a sütőt is bekapcsoltam rá, és aranybarnára sütöttem. Omlós, puha, illatos kenyérbél és ropogós héj a végeredmény. Előételnek kiváló vagy leves mellé pompás kísérő.

garlic-butter
garlic-baguette

13 comments:

Tiffanylda said...

Nagyon gusztusos, legszívesebben beleharapnék!:)))
A tegnapi krémlevesedet kár, hogy nem találtam meg előbb, mert így még jobb lett volna, mint ahogy én készítettem! Majd legközelebb!!!
Gratulálok a blogodhoz, ínycsiklandozó kajáid vannak! Miért nem tudok bejelentkezni hozzád?:( Valszeg béna vagyok..

Ami said...

Na igen, ez az igazi fűszeres bagett! Imádom!

Petra said...

Ez megint szuper ötlet, és milyen finom! :)))

Anazar said...

Tiffanylda, köszönöm. Próbáltad Google Chrome-mal vagy Mozilla Firefox-szal, mert az utóbbi jó pár hónapban az Internet Explorer köhécsel blogspot alatt.

Ami, nem sajnáltam belőle sem a fokhagymát, sem a petrezselymet :D))

Petra, köszönöm, az finom illata betöltötte az egész lakást ;)

Mrita said...

Szuper jó ötleteid vannak, örülök és köszönöm, hogy olvashatlak. Ezt is meg tudnám enni, pedig most ebédeltem.

trollanyu said...

De jól néz ki:) Nagyon guszta, jól jönne egy pár darab vacsorára. Isteni illata lehet.

Anazar said...

Mrita, én örülök és köszönöm, hogy olvasol. Az ötletet tulajdonképpen a boltból hoztam. Megkóstoltam, megtetszett, majd arra juttam, hogy jobbat is ki lehet belőle hozni, itthon, házilag ;)

Trollanyu, köszönöm. Az illata mesés!!

M@rti said...

Ahogy megláttam, rögtön nyelnem kellett egy nagyot, annyira jóóól néz ki!

Anazar said...

Köszönöm M@rti ;-)

Csilla said...

Nagyon szuper! Mindegy, hogy honnan az ötlet, lényeg, hogy itt van, házilag, nagyon guszta, és biztos nagyon finom! :))

Kati said...

Hát ez isteni, ki is fogom próbálni.

babette said...

Istenem:) Mért nem csinál valaki ilyet reggelire nekem???? Most.

Anazar said...

Csilla, köszönöm, az!!

Kati, vigyázat, rabul ejt :-D

Babette, szívesen összedobok neked egy egész rudat, most ;-))