Wednesday, August 10, 2011

Makréla pástétom (Mackerel pâté)

mackerel-pate-spread
Fűszeres halpástétom baguette-n, craker-en partikra, hidegtálra,
pitított kenyéren reggelire vagy épp előételnek a hétköznapokra.

Hozzávalók:
125 g olajban eltett makrélafilé
3-4 ek. krémsajt (Philadelphia, Original)
1 ek. tejszín (double cream)
1 kk. angol mustár (Colman's)
negyed citrom leve
só, frissen őrölt bors
egy csipet oregánó


A halról leöntöttem az olajat, majd egy tálba tettem és villával áttörtem. Hozzáadtam a krémsajtot és a tejszínt, majd botmixerrel krémesítettem, habosítottam. Kevés mustárral, citromlével, sóval és frissen őrölt borssal ízesítettem, majd egy-két órára hűtőbe tettem. Tálaláskor meghintettem oregánóval.

Tipp: Lazacos kence, Tonhalas kencék, Mini molletes, Addzsika

5 comments:

trollanyu said...

A halat szeretem, halpástétomot mégsem ettem soha. Nagyon finom lehet, és nagyon tetszik a halas tányérod:)

Anazar said...

Uccu neki, halpástétomra fel Trollanyu! Ezzel is plusz egy adag hal kerülhet a család asztalára, és nem utolsó sorban a gyerkőcök tányérjára ;-)
A halas tálkára pár hete tettem szert. Egyből halas spread-et vizualizáltam benne :-D)))

Vicuska said...

Azt hiszem, én elakadtam a tonhalasnál, azt imádjuk, jók a tálkáid, hangulatosak a fotók :)

Anazar said...

Vicuska, én is nagyon kedvelem a tonhalasat, de makrélából még finomabb. Ez épp olajos konzervből készült, de legközelebb füstölt makréla lesz az áldozat ;)

Vicuska said...

De jó ötlet!