Tuesday, August 09, 2011

Sült cékla-édesburgonya saláta

warm-baked-beetroot-salad
Őszre hangolódott saláta, sütőben sült zöldségekből,
pirított dióval és feta sajttal.

Hozzávalók: 2 fej cékla, 2 db édesburgonya, 1 db sárgarépa, 1 marék dió, feta sajt, fokhagyma, 4 ek. olívaolaj, oregánó, fahéj, só, bors.

A céklát héjában megfőztem (nem túl puhára), miután kihűlt, meghámoztam és nagyobb kockákra vágtam. Egy tálba tettem, meglocsoltam 1 ek. olívaolajjal, átforgattam, megszórtam aprított fokhagymával, ismét alaposan átforgattam. Tíz percet pácoltam.

Közben az édesburgonyát meghámoztam, felkockáztam, tálba tettem, ráöntöttem 1 ek. olívaolajat, átforgattam és megszórtam kevés fahéjjal (1-2 csipet).

A sárgarépát meghámoztam, felkockáztam, szintén egy nagyobb tálba tettem, megcsorgattam olívaolajjal (1 ek.), átkevertem és meghintettem kevés frissen őrölt borssal.

Egy nagyobb tepsit sütőpatírral borítottam, rátettem a zöldségeket, finoman megszórtam nagyszemű sóval, melléraktam a diót és előmelegített sütőben 25-30 percet sütöttem.

Közben bepácoltam a feta sajtot. Kockára vátam, meglocsoltam 1 ek. olívaolajjal, finoman átforgattam és megszórtam szárított oregánóval.

Miután a zöldségek megpuhultak, megsültek (a diót előbb is ki lehet venni), tányérra szedtem, megszórtam a pirított dióval és a pácolt feta sajttal. Pompás főétel, de akár köret is lehet belőle sült hús mellé

beet-sweet-potato-carrot-walnut
baked-beetroot-sweet-potato-salad-with-feta-cheese

5 comments:

trollanyu said...

Nagyon jó ez a saláta:) Sült céklát is meg édesburgonyát is szoktam készíteni, bár azt ritkán, mert iszonyú drága itt. Így salátaformában még nem ettem, de tuti jó lehet és nagyon egészséges!!

Anazar said...

A cékláért nagyon oda vagyok, alig várom, hogy McNally-ék kihozzák a piacra. Négyesével fogom venni!!
Az édesburgonya ide az USA-ból jön. Nincs nagyon konkurenciája, sajnos (4 db 3 juro). A közönséges krumplit helyettesítem vele, ahol az íze megengedi ;-)

Vicuska said...

Az édesburgonyát nem használom, de ettől függetlenül jó ez a sali! Cékla jöhet bármikor!!! Ha jó fajtát találok a piacon, többet is veszek belőle és mélyhűtőbe rakom- nyersen és főve is, de előtte szeletelem, kockázom és reszelem. Borscsba is azt használom meg salátákhoz.

Anazar said...

Ó igen, vékla, cékla, cékla! A vinyigretbe pl. bele tudnék fulladni :-D))

Unknown said...

Tudtátok, hogy az édesburgonya (batáta) nem is burgonya, hanem egy gyökér? Magyarországon is termelnek batátát, több félét is.
A héten a nekedterem.hu oldalon ez a recept is megtalálható. Tehát, ha heti dobozt rendelsz, akkor lesz benne 1 kg. batáta, amelyből elkészítheted ezt a salátát.