Friday, August 12, 2011

Fahéjas csirkecomb falatok

cinnamon-ginger-chicken-thigh-pieces
Nyolcvanadik regisztrált olvasómnak, egy pici-nek készült ez az illatos fogás (azt írta sósat enne). Pompás előétel, de lehet sörkorcsolya vagy épp 'party food'. Nagy előnye, hogy pár perc alatt elkészíthető.

Nagyon szeretem a csak olajon megpirított csirkehús illatát, legyen az mell vagy comb, úgy natúran. Most sem ütöttem agyon fűszerekkel, épp csak finoman kiérződnek.

Hozzávalók:
3 db csirke felsőcomb
2 ek. olívaolaj
egy pici (csipet, nem több) őrölt fahéj
egy pici (csipet, nem több) őrölt gyömbér
1 kk. nagy szemű tengeri só
1 kk. frissen őrölt bors


A csirkecombok bőrét lehúztam, majd kicsontoztam (a bőrt és a csontokat félre lehet tenni levesbe), és a combfiléket nagyobb kockára vágtam.

Egy vastag aljú serpenyőt felhevítettem, beleöntöttem 2 ek.-nyi olívaolajat, rátettem a combhúst, fedővel letakartam és pár percig pirítottam. Átforgattam és addig sütöttem, amíg aranybarna nem lett (a fedő alatt levet eresztett, abban főtt, majd ismét sült, pirult). Amikor megfelelően barnának találtam, meghintettem nagy szemű tengeri sóval és frissen őrölt borssal, majd megszórtam őrölt fahéjjal és gyömbérrel. Átforgattam és tálaltam. Jó étvágyat egy pici! Remélem kedvedre való sós sült ki.

cinnamon-ginger-chicken-thighs

11 comments:

Éva said...

Nagyon guszta ! Igen finom lehet így ahogy megfűszerezted!

Mrita said...

Biztosan nagyon finom, fahéjat még nem használtam így sütéshez, de kipróbálom.

Anazar said...

Éva, Mrita, melegen ajánlom kipróbálásra. Nem kell, hogy fahéjas legyen, egy csipet épp elég, hogy csak a nyelved hátulján, a szájpadlásodon érezd. A mexikói konyha előszeretettel használja a fahéjat húsokhoz. Én még Szegeden putykára szórtam.

egy pici said...

Na most nyelek nagyokat!!Köszi szépen ! nagyon is a kedvemre való:)
Nagyon szeretem a fahéjas dolgokat és igy hússal még nem ettem.,de nagyon tetszik:):)Azt hiszem jön a próba:):)

Anazar said...

Örülök, egy pici!! Majd számolj be ;-)

trollanyu said...

Isteni, egy pici fahéj tényleg nagyon különlegessé tudja tenni a húst:)

Petra said...

Ellenállhatatlan! Feltétlenül elkészítem. :))

Anazar said...

Trollanyu, egy pici, nem több ;-)
Petra, remélet elnyeri az ízlésed! Majd számolj be :))

Liza said...

Fincsi lehet, fahéjjal megszórt husit még én sem készítettem, de ki fogom próbálni!:)

Anazar said...

Liza, egész más élvezeti értéke van így a sült húsnak, róbáld csak ki bátran ;)

Vicuska said...

Keleties ízvilág alkalmazza a húsokhoz a fahéjat, néha én is szoktam, de tényleg csak leheletnyit, hogy ne domináljon :)