Sunday, August 14, 2011

Mangosteen

mangosteen-fruit
Garcinia mangostana - Délkelet-Ázsiában őshonos, Indonéziából származik. A 6-8 cm átmérőjű kemény, lila héj (külső termésfal) fokhagymagerezdekre emlékeztető krémfehér, illatos, lédús, édes-savanykás gyümölcshúst rejt. A 'gerezdek' (5-7 db) kisebbek nagyobbak
(a nagyok általában magot tartalmaznak) és a licsi, az őszibarack,
meg az édes szőlő aromáját ötvözik magukban.

whole-mangosteen
Tipp: papaya, vörös banán, licsi, maracuja, kiwi, datolyaszilva

7 comments:

trollanyu said...

Láttam ilyen gyümölcsöt a boltban, de kóstolni még nem volt szerencsém. Már kinéztem magamnak pár furcsaságot, amiket feltétlenül ki szeretnék próbálni.

Rozsika said...

Nézzél be hozzám mert raktam fel a Kárpátokról képet.

Anazar said...

Én is így voltam vele, trollanyu, a kíváncsiság hajtott :)

Nagyon köszönöm Rozsika!!!!!!!

Dankóné R. Magdi said...

En ilyet Afrikaban ettemn (ott mangusztanak hivtak), szinte mindennap ez volt a csemegenk. Nagyon finom! Nem tudtam, hogy mar lehet itthon is kapni. Hol, melyik boltban?

Anazar said...

Magdi, az itthon nekem Dublin. Mo-on nem tudom, hogy mely boltokban kapható.

Dankóné R. Magdi said...

Jajjjj, tenyleg, bocsanat :) Ezt mindig elfelejtem, mikozben a blogot olvasom :)

Anazar said...

Nem történt semmi, Magdi, azért van itt ez a comment, hogy kérdezzetek bátran ;)