Friday, August 26, 2011

Pikáns marhahússal töltött patiszon

stuffed-baked-pattypan-squash
Pikáns fűszerezésű darált marhahússal töltött,
sütőben sült sárga színű csillagtök

Hozzávalók (2 személyre):
2 db patiszon (csillagtök)
300-350 g darált marhahús
1 szál póréhagyma
2 szép gerezd fokhagyma
1 csapott tk. koriandermag
1 csapott tk. római kömény (cumin)
1 csapott tk. fűszerkömény (caraway)
1 csapott tk. rózsabors (pink peppercorn)
fél tk. mustármag
egy csipet frissen reszelt szerecsendió
só, frissen őrölt bors
1 kisebb csokor petrezselyemzöld


A szemes fűszereket (koriandermag, kétféle kömény, rózsabors, mustármag) szárazon megpirítottam, majd mozsárba tettem és megtörtem.

A póréhagymát felkarikáztam, átöblítettem, lecsepegtettem, majd kevés olívaolajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a darált (organic) marhahúst, a finomra aprított fokhagymát és a megőrölt fűszereket. Fedő alatt, időnként kevergetve, puhítottam a húst, a levében párolódott.

A patiszonnak (organic) 'sapkát vágtam', majd dinnyevájóval kiszedtem a magházát. Az elkészült húshoz kevertem a finomra aprított petrezselyemzöldet és megtöltöttem vele a tököket.

Tűzálló tálba állítottam (ha valamelyik nem áll egyenesen, vágjunk neki 'talpat'), kevés vizet öntöttem alá, majd előmelegített sütőben 35-45 percet sütöttem.

Pompás főétel, nagyon dekoratív ;-)

roasted-spices-in-mortar
roasted-spices-grinded
Tipp: Patiszonos röszti, Gombás quinoával töltött kerek cukkini

2 comments:

trollanyu said...

Nagyon jópofák így a töltött patisszonok, és isteni ez a fűszerezés:) A római kömény a kedvenceim közé tartozik.

Anazar said...

Trollanyu, köszönöm. Én az őrölt fűszerköményért vagyok oda, nagyon szeretem húsokhoz ;-)